طبیعت شگفت‌انگیز دربند رشی در گیلان!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به شمال ایران می‌روید حتما از این غار شگفت‌انگیز دیدن کنید.
غار دربند رشی رودبار

غار دربند رشی رودبار یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گیلان است که در جنوب رشت قرار گرفته است و در واقع یکی از اولین سکونتگاه‌های بشری در ایران است که قدمتش به بیش از ۲۰۰ هزار سال پیش برمی‌گردد. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

تاریخچه غار دربند رشی

غار دربند برای اولین بار در سال ۱۳۸۴ توسط باستان‌شناس ایرانی آقای دکتر جهانی شناسایی شد و بررسی‌های چندین باره نشان داد که تمدنی دیرینه در این محل ساکن بوده و قدمت آن به دوره پارینه سنگی برمی‌گردد. جالب است بدانید که طی مطالعات اخیر اعلام شده که این غار قبل از ۲۰۰ هزار سال پیش محل سکونت شکارچیان عصر سنگ بوده است.

مسیر غار دربند رشی

جاذبه‌های غار دربند رشی

غار دربند رشی در بهشت زیبایی از روستای رشی شهر رودبار واقع شده است. دسترسی به این غار بسیار راحت بوده و تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطرافش همه را به وجد می‌آورد.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید سری هم به مطلب مطبوع‌ترین مکان‌ها برای سفر نوروزی کدام‌اند؟  بزنید.

داخل غارها

بعد از اینکه وارد غارهای دربند شدید با شگفتی خاصی روبرو نمی‌شوید، اگر تا انتهای غارها نرفتید هم اهمیت چندانی ندارد چون آنجا دنیای تاریک کوچکی در انتظارتان است. طی کردن این مسیر ۶۰ متری هم زمان زیادی نمی‌برد. چراغ قوه گوشی‌های خود را روشن کنید و به داخل غاری قدم بگذارید که روزگار پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و از عمق تاریخ خبر دارد.

دهانه غارها

تماشای این چشم‌اندازها از نزدیک بسیار زیباتر است. از داخل غار و در کنار دهانه آن می‌توانید منظره‌ای معرکه را ببینید؛ منظره‌ای از سی دشت، کوه‌ها و صخره‌ها که شبیه به تکه‌ای از بهشت در مقابل چشمتان ترسیم شده و شما را وادار به عکاسی می‌کند. در مواقع خلوت، سکوت و زیبایی این منطقه آرامش خاصی را القا می‌کند و به سختی می‌توان از آن جا دل کند.

مسیر غار دربند رشی

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از غار دربند گیلان چه قدر است؟

صبح زود و یا بعد از ظهر بهترین موقع برای راه افتادن به سمت غارهاست چون به هنگام ظهر گرمای آفتاب آزاردهنده می‌شود. اگر مسیر رفت و برگشت را هم در نظر بگیریم باید نصف روز را به بازدید از غارهای این منطقه اختصاص دهید. برای این طبیعت‌گردی هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

روستای رشی رودبار

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب جاذبه‌های دیدنی سردترین شهر ایران بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۵۹ ب٫ظ

    عالیه👍👍👍

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۵۹ ب٫ظ

    عالیه👍👍👍

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…