آداب و رسوم عجیب و غریب ازدواج که در گذشته رواج داشتند

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر زنی تعریف خود را از یک عروسی بی عیب و نقص دارد. بعضی زن‌ها دوست دارند عروسی آرام و بی‌سر و صدایی داشته باشند اما بعضی‌ها هم هستند که دلشان می‌خواهد عروسی‌شان را در تالاری بزرگ با صدها مهمان برگزار کنند.
آداب و رسوم عجیب ازدواج

در گذشته ممکن بود عروس و داماد تا قبل از عقد یکدیگر را ندیده باشند یا عروس دسته گل نداشته باشد. در ادامه از آداب و رسوم عجیب ازدواج خواهیم گفت که در گذشته وجود داشت. با مجله دلتا همراه ما باشید.

آداب و رسوم عجیب ازدواج

۱- وسط خیابان ازدواج می‌کردند

در دوران قرون وسطی، برای ازدواج نیازی به شاهد نبود و یک بله گفتن کفایت می‌کرد. اهمیتی هم نداشت که کجا انجام شود، به همین دلیل هر کسی می‌توانست وسط خیابان همسر فرد دیگری شود.

۲- سفید رنگ عزاداری بود

تا قبل از قرن نوزدهم، زنان در روز عروسی‌شان جدیدترین و جذاب‌ترین لباس خود را به تن می‌کردند که اغلب هم، رنگی تند داشت چون سفید نه تنها رنگی نامناسب برای عروسی تلقی می‌شد، بلکه آن را رنگ عزاداری می‌دانستند. به همین دلیل لباس عروس‌ها بیشتر سبز (نماد جوانی) و آبی (نماد پاکی) بودند.

لباس عروس سفید تنها از ۱۸۰ سال قبل مد شد، بعد از آنکه روزنامه‌ها اخباری درباره ازدواج ملکه ویکتوریای انگلیس منتشر کردند که در روز عروسی خود یک لباس ساتن سفید به تن کرده بود.

آداب و رسوم عجیب ازدواج

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب زنانی که در ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺧﺘﻢ شوهر، ﺧﻮد ﺭﺍ به آتش می‌کشند را بخوانید.

۳- دسته گل عروس از ریحان و سیر بود

در دوران قرون وسطی، دسته گل عروس از سیر و ریحان درست می‌شد. عروس‌ها از این ترکیب برای پنهان کردن بوی بدن‌های حمام نکرده خود استفاده می‌کردند.

۴- عروس‌ها به خود طلسم می‌بستند

طبق سنتی قدیمی در انگلیس، عروس در مراسم ازدواجش باید ۴ چیز به همراه داشته باشد: «یک چیز قدیمی، یک چیز جدید، یک چیز قرضی و یک چیز آبی.» این سنت در دوران ویکتوریایی به وجود آمد و اعتقاد بر این بود که این ۴ چیز شیطان را از عروس دور نگه می‌دارند. یک چیز آبی بند جوراب بود، یک چیز قرضی وسیله‌ای از یک زن فرزنددار بود، یک چیز قدیمی وسیله‌ای بود که به ارث رسیده و با گذشته عروس مرتبط بود و یک چیز جدید هم از طرف خانواده داماد به عروس داده می‌شد که نماد یک خانواده جدید بود.

۵- هیچ‌کس شنبه‌ها ازدواج نمی‌کرد

انتخاب تاریخ روز عروسی بر اساس خرافات مختلفی انجام می‌شد که در رابطه با روزهای هفته وجود داشت. در فرهنگ عامه انگلیس، چهارشنبه را بهترین روز برای ازدواج، دوشنبه را برای ثروت، سه‌شنبه را برای سلامتی و شنبه را بدترین روز برای ازدواج می‌دانستند.

رسوم عجیب ازدواج در گذشته

پیشنهاد مطالعه: مطلب علت حیرت‌آور چروکیدگی انگشتان بعد از حمام! را در مجله دلتا مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۲۴ ب٫ظ

    بسیار عالی ایت عزیزدلم 💓💓💓💓❤❤

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…