بازاری بر روی آب

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار شناور پاتایا بزرگ‌ترین بازار شناور در جهان است.
بازار شناور تایلند

در میان جاذبه‌های گردشگری پاتایا قطعا بازار شناور تایلند حرف اول را می‌زند. این بازار نه تنها مرکز خریدی برای گشت و گذار است، بلکه تفریحات آبی و قایقرانی نیز دارد، چراکه می‌توانید با قایق‌های کوچک به قسمت‌های مختلف بازار بروید. با ما در مجله دلتا همراه باشد.

بازار شناور تایلند

در بازدید از این بازار، می‌توانید بر روی راهروها و اسکله‌های چوبی آن قدم بزنید. اجراها و نمایش‌های روزانه به همراه چندین نمایشگاه فرهنگی را از چهار منطقه مختلف کشور مانند رقص‌های کلاسیک تایلندی، رژه روندگان هنر رزمی و همچنین بوکس آبی (water boxing) در این محل برگزار می‌گردد. این نمایش‌ها بر روی پلی که بر روی یک کانال آبی کشیده شده است، اجرا می‌شود. این مرکز خرید تنها حکم بازار را ندارد بلکه در آن تفریحات و سرگرمی‌های بسیاری را می‌توانید پیدا کنید.

اگر به اینگونه مطالب علاقه‌مندید مطلب اگرماشین‌باز هستید، این پارک تفریحی برای شماست! را هم مطالعه کنید.

بازار شناور پاتایا

در بازار شناور پاتایا چه خبر است؟

علاوه‌بر معماری سنتی تایلندی با چوب‌های ساحلی، طعم و مزه غذاهای لذیذ تایلندی به همراه جذابیت‌های آن، همان چیزی است که بازار شناور پاتایا را جذاب و دیدنی می‌کند. در این بازار مغازه‌های بسیاری را خواهید دید که اجناس و کالاهای تایلندی می‌فروشند. از اسباب‌بازی‌های چوبی سنتی تایلندی گرفته تا ساعت‌های دیواری در مغازه‌های کوچک و بوتیک همه را در اینجا پیدا خواهید کرد.

نمایش‌های تایلندی را در بسیاری از جاذبه‌های گردشگری پاتایا خواهید دید. در نتیجه در بازار شناور پاتایا می‌توانید یک یا دو نمایش در هنگام پرسه‌زدن و گشت و گذار ببینید. نمایش‌هایی همانند کونگ فو، سی بوکس و رقص سنتی تایلندی در اینجا برگزار می‌شوند. شما می‌توانید با قایق در اطراف آبراه‌ها و کانال‌های بازار سفر کنید. در اینجا انواع قایق‌های پدالی برای کرایه هست که جدای از توپ‌ها شناور بر روی آب قابل استفاده هستند. اگر چند نفر هستید، می‌توانید با توپ‌های شناوری با نام زوربس””Zorbs  یک مسابقه هیجان‌انگیز ترتیب دهید.

همچنین یک ماجراجویی به نام پرواز در آسمان و زیپ لاینی به طول ۱۳۰ متر و ارتفاعی به اندازه ۱۵ متر بالای آب‌ها و دریاچه‌های این بازار وجود دارد که می‌تواند سریع‌ترین جاذبه در سفر به پاتایا باشد.

بازار شناور پاتایا

امکانات و خدمات بازار

قایقرانی و پاروزنی در میان کانال‌های آبی به طول ۱۰۰ هزار متر مربع و عبور از میان ۱۱۴ مغازه و فروشندگان قایقی مهم‌ترین جاذبه تفریحی این بازار است.

در هر یک از چهار منطقه این بازار می‌توانید رستوران‌هایی که غذاهای محلی همان نواحی و مغازه‌هایی که سوغاتی‌ها و صنایع دستی مخصوص به آن مناطق را می‌فروشند، ببینید. بنابراین به عنوان مثال برای تجربه غذاهای چیانگ مای حتما لازم ندارید که به چیانگ مای در شمال تایلند سفر کنید، بلکه می‌توانید در بخش شمالی بازار به یک رستوران شناور با غذاهای محلی شمال تایلند بروید.

اگر به دنبال خرید لباس‌های سنتی تایلندی هستید، در بازار شناور پاتایا بهترین نمونه‌های آن را می‌توانید خریداری کنید.

از بهترین غذاهای تایلندی و خوراکی‌های خوشمزه که توسط محلی‌ها تهیه و طبخ می‌شوند، سفارش دهید. یکی از بهترین رستوران‌های آن، باربیکیوی کروکودیل نام دارد.

تمام نمایش‌ها را در زمان بعد از ظهر و هر روز در اینجا و بر بالای پل‌های چوبی یا در قسمت ورودی بازار مشاهده خواهید کرد.

بازار شناور بانکوک تایلند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب به این دریاچه جادویی زیاد نزدیک نشوید! بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…