بهترین درمان‌های خانگی برای رودل کردن

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبق سنت دیرینه‌ ایرانی‌ها، برای ایام نوروز انواع تنقلات خریداری می‌شود. به علت زیاده روی در خوردن آجیل و پرخوری در این ایام، بیماری رودل شایع است. علائم این بیماری برای فرد بیمار ناراحتی‌های زیادی به‌وجود می‌آورد.
درمان خانگی رودل کردن

یکی از مشکلات شایع در ایام نوروز، رودل است. علائم این بیماری برای فرد بیمار ناراحتی‌های زیادی مانند دل‌درد، تهوع و استفراغ به‌وجود می‌آورد. حالا که عید نوروز فرا رسیده است، مجله دلتا در این مطلب قصد دارد درمان خانگی رودل کردن را بررسی کند.

دل درد

۸ درمان خانگی رودل کردن

چای نعنا فلفلی

نعنا فلفلی دارای خواص ضد اسپاسم است و بنابراین انتخابی عالی برای مشکلات شکم از جمله حالت تهوع و رودل محسوب می‌شود. یک فنجان چای نعنا فلفلی بعد از وعده‌های غذایی میل کنید تا شکم‌تان بلافاصله تسکین بیابد.

عرق نعناع

راحت‌ترین اقدامی که پس از دل‌درد می‌توان انجام داد مصرف عرق نعناع است. می‌توانید عرق نعناع را با کمی آب قند یا نبات میل کنید. البته در مصرف عرق نعناع زیاده‌روی نشود؛ چراکه محل اتصال مری به معده را پرحجم کرده و مشکلاتی را برای فرد به‌وجود می‌آورد.

چای بابونه

برای تهیه چای بابونه، یک یا دو کیسه چای را داخل یک لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه دم بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل هم به چای اضافه کرده و بعد میل کنید. هر زمانی که لازم بود می‌توانید این چای را بنوشید.

جوشانده ترخون

استفاده از جوشانده ترخون در آب روش دیگری است که در طب سنتی برای رفع دل درد و درد‌های معده مورد توصیه قرار می‌گیرد؛ چراکه این سبزی نقش موثری در تقویت معده ایفا می‌کند.

مخلوطی معجزه برانگیز

استفاده از مخلوط نعناع، گل بابونه، رازیانه، ریشه شیرین‌بیان و ریشه گل‌ختمی نیز راه دیگری است که در درمان دل درد موثر است. به این صورت که نعناع، گل بابونه، رازیانه، ریشه شیرین‌بیان و ریشه ختمی را در یک لیوان آب‌جوش ریخته و بگذارید ۳۰ دقیقه دم بکشد و پس از صاف کردن آن می‌توانید نیم‌ساعت قبل از صبحانه و نیم ساعت قبل از شام به مقدار یک استکان از آن میل کنید.

تخم رازیانه

این گیاه دارویی ضداسپاسم نیز می‌تواند درمان خوبی برای رودل بعد از غذا باشد، و در عین حال دارویی عالی برای گرفتگی شکم، حالت تهوع و نفخ است. نصف قاشق چایخوری رازیانه پودرشده را در آب بریزید و اجازه بدهید ده دقیقه بجوشد و بعد چای را بنوشید. هر زمانی که دچار رودل هستید، می‌توانید چای رازیانه بنوشید.

درمان دل‌درد با زنجبیل

یکی از روش‌های ساده درمان دل‌درد استفاده از زنجبیل است. مقدار کمی از پودر زنجبیل را در آب جوش ریخته و با خرما یا نبات میل کنید. خیلی زود درد شما را ساکت می‌کند. حتی اگر کودکانتان نیز در ایام عید به دل‌درد دچار شد می‌توانید با همین روش درد او را تسکین دهید. البته درخصوص رفع دل درد کودکان مخلوط آب و آبلیمو و عسل نیز توصیه شده است.

پونه

دمنوش پونه یکی دیگر از راه‌های درمان رودل است. یک قاشق غذاخوری پونه را در یک لیوان ریخته و روی آن آب جوش بریزید. یک درپوش روی لیوان بگذارید تا دم بکشد. سپس میل کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت تشدید و یا تکرار علائم رودل باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه نمائید. چرا که بسیاری از بیماری‌های گوارشی و غیر گوارشی با علائم مشابه رودل مانند دل درد مکرر و مزمن خود را نشان دهند. مثلا رودل کردن می‌تواند ناشی از عوارض دارو‌ها و یا بیماری کم کاری تیروئید باشد که موجب یبوست و دل درد می‌شود.

درمان خانگی رودل کردن چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چند روش خانگی برای درمان سریع کبودی را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ب٫ظ

    خیلی عالی وبموقع🙏🌷

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…