نکات ضروری برای سلامتی در سفرهای نوروزی

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغذیه در سفرهای نوروزی بسیار مهم و حائز اهمیت است، به همین دلیل حتما باید به نکات مهم در آغاز و طول سفر برای داشتن سفر سالم توجه ویژه‌ای داشت.
نکات سلامتی در سفرهای نوروزی

فرا رسیدن ایام نوروز فرصت مناسبی است تا خانواده‌ها در کنار هم روزهایی را به دور از درگیری‌های روزمره زندگی سپری کنند. با آغاز تعطیلات ایام نوروز سفرهای نوروزی هم آغاز می‌شود و خانواده‌ها برای داشتن لحظاتی شاد در طول سفر باید به نکات مربوط به سلامت خانواده هم توجه کنند. همراه مجله دلتا باشید تا نکات سلامتی در سفرهای نوروزی را بشناسید.

سفرهای نوروزی

نکات سلامتی در سفرهای نوروزی چیست؟

رعایت مسائل مربوط به بهداشت، انتخاب رستوران مناسب بین راهی برای خوردن غذا، انتخاب آب آشامیدنی مناسب و غیره به شما در داشتن سفری سالم کمک می‌کنند.

در انتخاب غذا‌خوری یا رستوران دقت کنید

یافتن یک رستوران یا غذاخوری سالم و کامل از نظر بهداشتی در شهری که زیاد در مورد آن اطلاعی ندارید کار ساده‌ای نیست، پس بهتر است قبل از ورود در مورد آن اطلاعاتی کسب کنید‌.

غذای مناسب انتخاب کنید

اگر برای سفارش غذا وارد رستوان شدید‌، از سفارش دادن غذاهایی مانند الویه و انواع ساندویچ‌هایی همچون مغز یا ساندویچی که دارای کاهو و سبزیجات هستند خودداری کنید‌؛ می‌توانید ساندویچ را بدون کاهو و سبزیجات سفارش دهید.

آب سالم همراه داشته باشید

آب یکی از نیازهای اصلی و پرمصرف است پس برای جلوگیری از مسمویت با مصرف آب‌های بین راهی حتما آب سالم باخود داشته باشید یا اینکه از آب‌های استاندارد موجود در سوپرمارکت‌های بین راه استفاده کنید. زیرا مصرف آب آلوده نه تنها ممکن است باعث مسمومیت شود، بلکه موجب بیماری‌های دیگری مانند وبا‌، تب تیفوئید، اسهال، بیماری‌های ویروسی مثل هپاتیت A و B، فلج اطفال می‌شود.

صابون را دست کم نگیرید

یکی از اصلی‌ترین عوامل مسمویت‌ها رعایت نکردن بهداشت است حتما بعد از استفاده از سرویس‌های بهداشتی دست‌های خود را با صابون یا مایع دستشویی بشویید.

شستن دست ها

از مصرف لبنیات محلی خودداری کنید

لبنیات می‌توانند باعث ایجاد مسمومیت‌های بسیار شدید شوند. از لبنیات محلی و بدون علامت استاندارد استفاده نکنید.

در انتخاب کنسرو دقیق باشید

هرگز از کنسروهای ضربه خورده یا غیر طبیعی استفاده نکنید و قبل از مصرف حتما ۱۵-۲۰ دقیقه کنسرو را بجوشانید.

غذای خانگی به همراه داشته باشید

برای حفظ سلامت و دور ماندن از مسمومیت‌های غذایی بهتر است قبل از مسافرت غذاهایی آماده کنید که نیاز به گرم کردن زیاد نداشته باشد. مانند کتلت و کوکو به همراه خیارشور و گوجه،‌ این خوراکی‌ها میزان خطر بیماری‌های مزمن و مسومیت‌ها را به حداقل خواهد رسانند.

تنقلات سالم با خود ببرید

برای میان وعده بهتر است مقداری آجیل، میوه‌تازه، بیسکوییت‌های سالم و کم شکر، انواع میوه خشک، خرما، چند عدد نان تست جو، کمی کره بادام زمینی و چند عدد ساندویچ به همراه داشته باشید تا دیگر نیازی به خرید تنقلات و یا غذا خوردن در رستوران‌های بین راهی نداشته باشید.

نکات سلامتی در سفرهای نوروزی را یاد بگیرید

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

از خرید مواد غذایی محلی مانند ماست، پنیر، خامه، انواع گوشت و مرغ، دل و جگر بپرهیزید. مصرف این مواد می‌تواند موجب انتقال انواع بیماری‌های عفونی و انگلی مثل اسهال و دیگر مشکلات گوارشی شود، هرگز استفاده نکنید. اگر حین مسافرت‌، خودتان قصد آشپزی دارید مواد اولیه را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمائید.

لیموی تازه را فراموش نکنید

بهتر است کمی لیموی تازه به همراه داشته باشید تا با غذا میل کنید، زیرا لیموی تازه میکروب‌های مواد غذایی را از بین می‌برد.

انتخاب میوه مناسب

میوه‌هایی مانند سیب، موز، پرتقال و میوه‌های دیگری که باید هنگام مصرف پوست گرفته شوند در مسافرت بهتر هستند زیرا میوه‌های دیگر نیاز به شست‌وشوی دقیق و نگهداری بیشتری دارند.

نکات سلامتی در سفرهای نوروزی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر اضطراب دارید این خوراکی‌ها برای شما سم است را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…