در این جاذبه‌های گردشگری تردد خودرو مجاز نیست!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکانی فوق‌العاده را تصور کنید پر از هوای تازه و بدون آلودگی، عاری از دود اگزوز، صدای ترمز، بوق ماشین و فریاد رانندگان. ممکن است بگویید این شبیه یک رویاست! اما اصلا اینطور نیست.
چهار جاذبه گردشگری که تردد ماشین در آن ها ممنوع است

برای آشنایی با چهار جاذبه گردشگری که تردد ماشین در آن ها ممنوع است، مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

گیتورن در هلند

مردم گیتورن، که یک روستای معمولی هلندی در شمال شرقی استان اوریجسل است، از قایق‌های خود در کنار دوچرخه‌هایشان به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کنند. این قایق‌ها در واقع بسیار ضروری هستند، زیرا این دهکده که به دلیل کلبه‌های دارای سقف کاهگلی و مزارع با قدمت چندین قرن‌ خود معروف است، بر روی جزایر بی‌‌شماری ساخته شده که آبراهه‌هایی از میان آن عبور می‌‌کنند که با بیش از ۱۷۰ پل چوبی کوچک به هم متصل شده‌اند. این قایق‌ها را پانتر می‌‌نامند و با استفاده از پاروهای بلند حرکت می‌‌کنند. هیچ ماشینی در گیتورن مجاز به تردد نیست و پل‌های کوچک این منطقه هم نمی‌توانند وزن خودرو را تحمل کنند.

جاهای دیدنی ایران در بهار

جزیره آتش در نیویورک

جزیره آتش، جزیره مرکزی بزرگ جزایر بیرونی به موازات ساحل جنوبی لانگ آیلند در نیویورک است. روستاهای ادغام شده اوشن بیچ و سالتیر در طول فصل توریستی تابستانی بدون خودرو هستند. فقط عابران پیاده، دوچرخه و تاکسی‌های آبی مجاز به تردد می‌باشند.

اگر به این دست مطالب علاقه دارید مطلب تنها شهر بی کولر ایران کجاست؟ را هم مطالعه کنید.

جاهای دیدنی ایران در بهار

لا کامبرسیتا در آرژانتین

لا کامبرسیتا یک دهکده کوهستانی منزوی واقع در دره کالاموچیتا در گراند سیرا کوردوبا در آرژانتین است. در میان درختان صنوبر و کاج، یک دهکده‌ عالی آلمانی با کلبه‌‌های ییلاقی، ساعت فاخته‌ای در ورودی، رستوران‌‌هایی که شنیسل و کلم ترش به سبک باواریایی سرو می‌کنند و حتی تابلوهای خیابانی به زبان آلمانی وجود دارد. وقتی دهکده پوشیده از برف است، توهم بودن در بایرن کامل می شود. برای حفظ فضای افسانه‌ای، روستا کاملا یک منطقه مختص پیاده روی است و هیچ ماشینی مجاز به تردد نیست و شما باید ماشین خود را در پارکینگ ورودی بگذارید. به هر حال در زمان برادران گریم هیچ ماشینی وجود نداشت.

فاس البالی در مراکش

س البالی، قدیمی‌ترین بخش دیوارکشی شده شهر باستانی فاس در مراکش است. برای دیدن این محل باید از دروازه‌‌های دیوار شهر وارد شوید و از هزارتویی با ۹۴۰۰ کوچه عبور کنید که فقط می‌توان پیاده یا با قاطر از میان آن‌ها رفت. دانشگاه قرن نهمی آن با سرامیک‌‌های رنگ‌‌آمیزی شده پوشیده شده است، در حالی که یک مسجد هم در بالای بازاری پرجنب‌ و جوش قرار دارد که در آن فروشندگان عطر، ادویه، لامپ، و کالاهای چرمی زیبای کار شده را می‌ فروشند. گم شدن در فاس البالی آسان است، بنابراین به شما توصیه می‌شود که با یک راهنمای محلی که بهترین آن‌ها توسط هتل شما ارائه می‌شود در بخش مدرن فاس گردش کنید. راهنمای شما ممکن است با یک قاطر برای حمل و نقل شما حاضر شود.

جاهای دیدنی ایران در بهار

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب قلب تپنده آنتالیا کجاست؟ بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۵۳ ب٫ظ

    متشکریم از زحمات شما کارتان بسیار زیبا و دلپذیر است برای کسانیکه هر گز نمی‌توانند این مناطق را ببینند دست شما را می‌بوسم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…