آویشن برای این افراد مفید نیست!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمانی که پای سلامتی به میان می‌آید، آویشن مانند یک داروخانه مجهز، سلامت بدن را تامین می‌کند اما همین گیاه درمانی قوی برای برخی افراد مضر است.
مصرف آویشن

آویشن تاثیر بسیار زیادی در بهبود وضعیت سیستم ایمنی، دستگاه‌های تنفسی، گوارشی، عصبی و بخش‌های دیگر بدن دارد. تاثیر این گیاه را بر افزایش قد و طول عمر نمی‌توان نادیده گرفت. روغن این گیاه برای افزایش قدرت ذهن، تسریع گردش خون، جوان‌سازی پوست و بهبود سلول‌های بدن دارای خواص بسیار است. همچنین در درمان آکنه، کاهش فشار خون، سرطان روده بزرگ، کاهش موخوره و ریزش مو نیز دارای فواید زیادی است. با مجله دلتا همراه باشید تا با ممنوعیت مصرف آویشن آشنا شوید.

دمنوش

چه کسانی نباید آویشن مصرف کنند

خواص آویشن بی‌شمار است اما افرادی هستند که نباید از این گیاه دارویی فوق العاده استفاده کنند.

خانم‌های باردار

مصرف بیش از اندازه گیاه آویشن در بارداری خطر افزایش سقط جنین را به همراه دارد. زنان باردار و شیرده نباید بدون نظر پزشک، از مکمل‌ها و داروهای گیاهی استفاده کنند.

افراد دچار حساسیت

ماده شیمیایی تیمول که در آویشن وجود دارد باعث کاهش ضربان قلب، افت دمای بدن، بروز حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و سردرد می‌شود. تیمول و کارواکرول از ترکیبات شیمیایی آویشن هستند. افرادی که حساسیت دارند ممکن است پس از مصرف آویشن از تحریک غشاهای مخاطی رنج ببرند. بنابراین نباید از آویشن استفاده کنند.

افرادی که شیمی درمانی می‌شوند

افرادی که شیمی درمانی می‌کنند قبل از استعمال موضعی آویشن، به شکل تیمول که باعث جذب فلوروراسیل (داروی درمان سرطان) می‌شود با پزشک مشورت کنند.

مصرف آویشن برای این افراد مضر است

افراد دچار آلرژی به خانواده نعناع

برخی افراد به به گیاهانی از خانواده نعناع آلرژی دارند و مصرف آنها موجب بروز حساسیت در این افراد می‌شود. مثلا در صورت وجود حساسیت به رزماری، کرفس و پونه، ممکن است به آویشن نیز حساسیت وجود داشته باشد.

افراد دچار اختلالات انعقاد خون

در صورت ابتلا به اختلالات انعقاد خون و یا استفاده از رقیق کننده‌ای خون، از مصرف زیاد آویشن خودداری کنید. همچنین ۲ هفته قبل از عمل جراحی باید مصرف آویشن را کنار بگذارید.

افرادی که داروهای جایگزین هورمونی مصرف می‌کنند

آویشن موجب اختلال در عملکرد گیرنده پروژسترون و استروژن می‌شود. بنابراین در صورت مصرف داروهای پیشگیری از بارداری و یا داروهای جایگزین هورمونی، برای استفاده از آویشن با پزشک مشورت کنید.

مضرات مصرف آویشن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با این ۷ خوراکی، سالم پیر شوید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…