خانه خود را به سبک مینیمال چیدمان کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی در سبک مینیمال هیچ‌گاه از مد نخواهد افتاد و اخیرا به یک سبک رایج در دکوراسیون منازل تبدیل شده است.
سبک مینیمال در طراحی منزل

در خانه‌هایی با سبک دکور مینیمال یک محیط گرم به دور از هرج و مرج وجود دارد و این سبک دارای اصول خاصی است. اما سبک مینیمال چیست؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی سبک مینیمال در طراحی منزل می‌پردازیم.

سبک مینیمال چیست؟

این سبک در اساس خود بر سادگی تمرکز دارد. در چیدمان خانه به سبک مینیمال هر وسیله‌ای باید دلیل خوبی برای بودن داشته باشد. بنابراین شما یک فضای راحت و تمیز خواهید داشت. در ادامه به چند ترفند برای چیدن یک خانه به سبک مینیمال اشاره می‌کنیم.

سبک مینیمال در طراحی منزل

تزئینات را کمتر کنید

در سبک مینیمال تزئینات زیاد وجود ندارد و تا جایی که امکان دارد باید آن‌ها را حذف کنید. البته باید توجه داشته باشید که این به معنای حذف کامل تزئینات نیست. بهتر است تعداد این تزئینات محدود شود و شما باید بدانید که همه دیوارها و فضاهای خانه را نباید با وسایل مختلف اشغال کنید. پس فضاها را باز نگه دارید تا چشم شما در طول روز کمتر خسته شود. در یک سبک مینیمال نقاط جلب توجه کننده مانند تابلوها باید کمتر شوند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب بهترین مدل‌های فرش برای اتاق پذیرایی سر بزنید.

از رنگ خنثی استفاده کنید

در طراحی مینیمال یک خانه بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن و خنثی بروید. این رنگ‌ها فضای شما را زیباتر و تمیزتر نشان می‌دهند. معمولا انتخاب یک پالت رنگ ساده و روشن کمک می‌کند تا بتوانید از چند رنگ متنوع استفاده کنید که برای چند فضا نیازهای شما  را برآورده می‌کند ‌و دیگر نمایی خسته کننده و بد نخواهید داشت.

سبک مینیمال در طراحی منزل

مبلمان ساده بخرید

معمولا در خانه‌های ایرانی مبلمان پر زرق و برق و تجملاتی زیادی به چشم می‌خورد که از سبک مینیمال به دور است. در یک طراحی مینیمال شما باید سعی کنید تا از تجمل به دور باشید تا فضای شما دچار پیچیدگی نشود. بهتر است وسایلی را در این نوع از چیدمان نگه دارید که از آن‌ها استفاده می‌کنید و به عبارت دیگر کاربردی هستند.

روی میزها را خلوت کنید

یک راه دیگر برای ایجاد سبک مینیمالیستی آن است که تمامی سطوح مانند میزها خالی نگه داشته شود. بسیاری از افراد عادت دارند که روی میزهای خانه خود از شمع، گل یا دیگر وسایل تزئینی استفاده کنند. اما بهتر است شما برای ایجاد یک سبک مینیمال در خانه خود این عادت را کنار بگذارید و تمام سطوح موجود در خانه را خالی کنید. این کار کمک می‌کند تا همه چیز ساده بماند و عملکرد و نظم هم در آن افزایش پیدا کند.

روی میزها را خلوت کنید

از فرش کمتر استفاده کنید

بهتر است فرش و قالیچه در سبک مینیمال حذف شوند یا به حداقل برسند. با این کار شما به کفپوش‌ها اجازه جلوه نمایی بیشتری می‌دهید و محیط زندگی شما بسیار متفاوت و جذاب خواهد شد. استفاده نکردن از فرش و انواع قالیچه کمک می‌کند تا فضای خانه شما بازتر نشان داده شود.

از فرش کمتر استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب مدل های شیک و جذاب پرده آشپزخانه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…