دیدنی‌ترین جاهای ایران در فصل بهار

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این مکان‌ها بهترین مقاصد گردشگری فصل بهار هستند.
دیدنی ترین جاهای ایران در فصل بهار

فصل بهار یکی از بهترین فصول برای مسافرت است، زیرا با رویش گیاهان پس از زمستانی سرد، طبیعت در بسیاری از مناطق چهره زیبایی را به تصویر می کشد. برای آشنایی با دیدنی ترین جاهای ایران در فصل بهار با ما در مجله دلتا همراه باشید.

محلات، پایتخت گل ایران

یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در فصل بهار شهرستان بسیار زیبای محلات است که به دلیل گل و گیاه فراوان، این شهرستان را به نام شهر گل و یا پایتخت گل ایران می‌شناسند. اگر در فصل بهار به خصوص اردیبهشت به محلات سفر کنید، جلوه‌گری گل‌ها در این شهرستان را مشاهده خواهید کرد. هیجان‌انگیزترین قسمت سفر به محلات دهکده گلی است که در آن انواع کاکتوس‌ها، گل و گیاهان خانگی و گیاهان زینتی وجود دارد. در سفر به محلات حتما از غارهای زیادی که در این شهرستان وجود دارد، دیدن کنید.

طبیعت ایران در فصل بهار

جهان نما

در جنوب شهرستان کردکوی استان گلستان یک دهکده‏ ییلاقی به نام جهان نما قرار دارد که دارای چشم‌اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته برای گردشگران است. این دهکده از طبیعت و چشم‌اندازهای زیبا، جنگل‌های پهن برگ و سوزنی برگ، جانوران وحشی برخوردار است. وجود چشمه‌های فراوان وگیاهان دارویی زیبایی خاصی به این دهکده بخشیده است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب برای سفر نوروزی کدام جاده‌ها را انتخاب کنیم؟ را هم مطالعه کنید.

طبیعت ایران در فصل بهار

دریاچه کوه گل

در شمال شهرستان بویراحمد و در شمال شرقی شهرتوریستی سی سخت، دریاچه کوه گل واقع شده است. انواع گل‌های شقایق و گیاهان وحشی وهمچنین آویشن خوش عطر کوهستانی در فصل بهار و تابستان محل استقرار دریاچه را به یکی از زیباترین نواحی استان تبدیل می‌کنند. این منطقه زیبا که در فاصله ۸ کیلومتری شرق سی سخت و ۴۴ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت‌های لاله‌های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

طبیعت ایران در فصل بهار

چمستان-الیمالات

در فصل بهار به دریاچه چمستان سفر کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا جای گرفته است. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی جنگل را در آغوش گرفته است.

عید نوروز

جزیره هنگام

این جزیره کوچک و دیدنی، در جنوبی‌ترین نقطه ایران و در جنوب جزیره قشم واقع شده است. از جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان به آب‌های نیلگون خلیج فارس و انواع گونه‌های جانوران دریایی و تاسیسات بندری انگلیسی‌ها اشاره کرد.

عید نوروز

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب این شهرها را در بهار از دست ندهید! بزنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…