این رودخانه عجیب چرا این همه رنگ دارد؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در کلمبیا، رودخانه‌ای زیبا قرار دارد که آب‌های آن به پنج رنگ است؛ اما فقط در قسمت‌هایی از سال.
1271450 132 این رودخانه عجیب چرا این همه رنگ دارد؟

به این رودخانه زیبا در کشور کلمبیا، لقب رودخانه رنگین کمانی داده‌اند، دلیلش هم رنگ‌های مختلفی است که دارد. ولی عموما‌ این رودخانه را با نام «رودخانه پنج رنگ» یا «رنگین کمان مایع» می‌شناسند. از اواخر ماه جولای تا ماه نوامبر، بستر این رودخانه رنگ‌های مختلفی به خود می‌بیند. در طی این زمان، بستر رودخانه به رنگ‌های زرد، سبز، آبی، مشکی و حتی قرمز پررنگ درمی‌آید. برای آشنایی بیشتر با رودخانه رنگین کمانی کلمبیا مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

رودخانه رنگین کمانی کجاست؟

این رودخانه در پارک ذخیرگاه ملی اکولوژیکی La Macarena قرار دارد و نام آن Caño Cristales است. عموم افرادی که از این رودخانه بازدید می‌کنند، آن را زیباترین رودخانه جهان می‌دانند. ناگفته نماند که طول این رودخانه حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب عید از عجیب‌ترین آبشار ایران دیدن کنید! را هم مطالعه کنید.

1271451 332 این رودخانه عجیب چرا این همه رنگ دارد؟

دلیل این همه رنگ در بستر رودخانه

رنگی بودن این رودخانه به خاطر شگفتی‌های بیولوژیکی منحصربه‌فردی است که باعث نمایش این زیبایی می‌شود. در واقع همه این شگفتی زیر سر گیاهی آبزی به نام ماکارنیا کلاویگرا است که در فصول گرم سال با توجه به تابش نور خورشید و خشک شدن این گیاه در بستر رود به رنگ قرمز و صورتی دیده می‌شود. در واقع این تغییر رنگ یک استراتژی طبیعی و خدادادی برای این گیاه در جهت محافظت از نور شدید خورشید است. جلبک‌های دیگر بستر رودخانه در ترکیب با سنگ‌های معدنی آن به رنگ‌های زرد، سبز، سیاه و گاهی فیروزه‌ای دیده می‌شوند.
دیگر گیاه جذاب این رودخانه جلبکی است به نام کلاویا ماکارینس که به رنگ‌های بنفش، صورتی و قرمز است. این گیاه اگر آفتاب شدید نباشد، در زیر نور آفتاب به رنگ سبز قابل مشاهده است. حفره‌ها و چاله‌های موجود در سرتاسر رودخانه نیز به ایجاد گودال‌های رنگی کمک می‌کند.

عجایب رودخانه

به دلیل شرایط خاص رودخانه و گیاهانی که در بستر آن وجود دارند هیچ‌گونه ماهی در این رودخانه زندگی نمی‌کند. می‌توانید گیاهان خاص این رودخانه را در دست بگیرید، شبیه به دست گرفتن بخشی از دسر ژله‌ای عصرانه. آب رودخانه به قدری صاف و زلال است که دیدن کف رودخانه و گیاهان رنگی آن به آسانی امکان پذیر است.

9942417 723 این رودخانه عجیب چرا این همه رنگ دارد؟

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب قلب تپنده آنتالیا کجاست؟ بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

    عالی چون همیشه👍👍👍

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…