قلب تپنده آنتالیا کجاست؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
منطقه کالیچی آنتالیا یا کاله ایجی، که با نام‌‌های کالیجی و کالچی نیز شناخته می‌شود، قلب تپنده‌ شهر مدرن آنتالیا است. قدمت این شهر متعلق به دوره‌ سلجوقیان و رومیان باستان است.
بندر قدیمی آنتالیا

منطقه کالیچی آنتالیا ، با خیابان‌های کم عرض و تودرتو و خانه‌های قدیمی، دو ساحل متفاوت شنی و صخره‌ای را در برمی‌گیرد. همچنین تعدادی از جاذبه‌های تاریخی همچون منار شکسته، برج ساعت و مسجد محمد پاشا در این منطقه جای گرفته‌اند. علاوه‌بر این، بندر کالجی با امکانات تفریحی متنوع مانند قایق‌سواری مقصدی جالب‌ توجه برای گردشگران در سفر به آنتالیا است. برای آشنایی با قلب تپنده آنتالیا مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

ساختار شهر قدیمی کالیچی در آنتالیا

همانطور که گفتیم این شهر دارای بافتی تاریخی با معماری به سبک عثمانی است. کوچه‌های شهر دارای ساختاری تو در تو هستند. درکل شهر آنتالیا دارای ترکیب خاص و ویژه خود است و با کوه‌هایی با ارتفاع ۲۰۰۰ متر که روی آن‌ها برف نشسته است احاطه شده است. دریای مدیترانه نیز در ترکیب با کوهستان‌ها آب و هوایی مدیترانه‌ای و دلنشین ایجاد کرده است. این شهر بر روی صخره‌های سنگ آهکی سکنا گزیده و بنابراین کوچه‌های آن شیب‌دار، باریک و کج هستند. خانه‌های سنگی و چوبی شهر عمدتا مربوط به دوران عثمانی هستند و شهر قدیمی کالیچی توسط دیواری قدیمی احاطه شده است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب کلیسای نامرئی، جاذبه شگفت‌انگیز بلژیک! را هم مطالعه کنید.

دیدنی های آنتالیا

چطور به شهر تاریخی کالیچی در آنتالیا برویم

اگر هتل شما در محدوده شهر قدیمی کالیچی است، بسیار خوش‌‌شانس هستید. در غیر این صورت لازم نیست نگران باشید. شما به راحتی می‌توانید از هتل خود در هر کجای آنتالیا، با گرفتن یک تاکسی (یا پیاده روی) به کال کاپیسی (Kale Kapısı)، میدان اصلی شهر که در دوران سلطان عبدالحمید دوم عثمانی ساخته شده است، بروید. برج ساعت آنتالیا (Saat Kulesi (clock tower)) نیز درست در همین میدان قرار دارد. شما همچنین در همین حوالی می‌توانید مجسمه پادشاه آتالوس دوم که شهر آتالیای قدیم را در حدود ۱۵۰ سال قبل از میلاد بنا کرد، ببینید. از آنجا، می‌توانید با قدم‌زدن به سمت اوزون چارچی سوکاک (Uzun Çarşı Sokak)، واقع در مقابل برج ساعت، وارد شهر قدیمی کالیچی شوید.

چه زمانی برای بازدید از شهر قدیمی کالیچی به آنتالیا سفر کنیم

آنتالیا دارای آب و هوای ملایم مدیرانه‌ای و کوهستانی است. این شهر در اوایل بهار کم کم شروع به گرم‌شدن می‌کند و دقیقا سفر به آنتالیا نیز در همین زمان شروع می‌شود. در این زمان که هوا هنوز خیلی گرم نشده، می‌توانید از مزایای تور آنتالیا ارزان بهره ببرید. در تابستان این شهر بسیار گرم است و به بهشتی برای کسانی تبدیل می‌شود که عاشق آفتاب گرفتن لب ساحل هستند. این زمان، میزان سفرها به اوج خود می‌رسد و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید یک تور لحظه آخری آنتالیا برای خود دست و پا کنید.

بندر قدیمی آنتالیا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب پیش از آنکه زیر آب برود از آن دیدن کنید بزنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…