خرید خانه در قلهک؛ یک انتخاب متفاوت

۱۱
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دسترسی مناسب به امکانات مناسب و همچنین جریان گسترده ساخت و ساز، قلهک را به یکی از محله‌های پرمتقاضی تهران تبدیل کرده است.
خرید خانه در قلهک

قلهک محله‌ای در شمال پایتخت و در منطقه ۳ شهرداری تهران قرار دارد. این محله که در گذشته از توابع شمیرانات بوده از شمال به خیابان کلاهدوز (دولت)، از غرب به خیابان شریعتی، از جنوب به خیابان مشکانی و از  شرق به خیابان هدایت منتهی می‌شود که گویای دسترسی عالی این محله به نقاط تهران است. وجود امکانات و مراکز درمانی، تفریحی و رفاهی نیز از گزینه‌های دیگری است که در سال‌های اخیر بسیاری را به فکر خرید خانه در قلهک انداخته است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به قلهک رفته است. با ما همراه باشید.

بافت غالب محله قلهک، نوساز و مسکونی بوده و تعداد بسیاری از ساختمان‌های کلنگی و خانه‌های ویلایی این منطقه بازسازی شده‌ است. این موضوع، دست خریداران را برای انتخاب خانه‌ای با قیمت مناسب باز گذاشته است. نزدیکی محله قلهک به خیابان شریعتی، محله قبا، محله دروس، خیابان هدایت، خیابان مشکانی، خیابان یخچال، بزرگراه همت و پل صدر از دلایل دیگر رونق بازار مسکن در این منطقه است.

دسترسی به قلهک

یکی از امتیازهای سکونت در محله قلهک نزدیکی به خیابان شریعتی است زیرا در این خیابان خطوط اتوبوسرانی به نقاط مختلف تهران فعال است. همچنین خط یک مترو تهران در منطقه قلهک ایستگاه دارد و دسترسی قلهک به قسمت‌های شمالی و جنوبی تهران را آسان می‌کند. فاصله کوتاه قلهک با اتوبان صدر از شمال و خیابان میرداماد و بزرگراه همت از جنوب نیز از دیگر نکات مثبتی است که تردد با خودروی شخصی را تسهیل می‌کند.

مراکز تجاری و تفریحی

محله قلهک یکی از محله‌های خوب تهران به دلیل برخورداری از مراکز خرید و امکانات ورزشی و آموزشی است.  مرکز خرید سپهر و فروشگاه درسا از مهم‌ترین مراکز خرید قلهک به شمار می‌روند. پردیس سینمایی قلهک با سالن‌های بدنسازی، اسکواش، فوتسال، رستوران‌های بین‌المللی و سالن کتابخانه نیز میزبان علاقه‌مندان است. اگر اهل سپری کردن اوقات خود در کافه‌ها هستید، در سراسر قلهک کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های فراوانی است که می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

سینما قلهک

باغ قلهک از جاذبه‌های تاریخی تهران، در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار در شمال قلهک قرار دارد که هم‌اکنون محل سکونت کارمندان سفارت بریتانیا در تهران است. این باغ به عنوان یک اثر ملی در سال ۱۳۸۲ به ثبت رسید.

مراکز درمانی

از مزایای خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در قلهک، بهره‌مندی این محله از مراکز درمانی شناخته‌شده است. بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانمهر، بیمارستان هدایت، مرکز پزشکی بزرگمهر، بیمارستان کیان و بیمارستان جواهری از مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی قلهک به شمار می‌روند.

اجاره آپارتمان در قلهک

به دلیل دسترسی مناسب به امکانات رفاهی، درمانی و تفریحی و ساخت و ساز گسترده در قلهک ، به طور معمول رهن و اجاره آپارتمان در این محله متقاضیان بسیاری دارد که ترجیح می‌دهند حتی با انتخاب واحد مسکونی کوچک‌تر و مناسب با بودجه خود، در قلهک ساکن شوند. در بهمن‌ماه ۹۸ رهن یک آپارتمان ۶۵ متری نوساز در قلهک، ۳۵۰ میلیون تومان آگهی شده است، اما هنوز هم می‌توان خانه‌های کلنگی و همچنین چند سال‌ساخت با متراژهای متنوع در این محله پیدا کرد که با شرایط و بودجه شما سازگار باشد. برای اطلاع از قیمت رهن و اجاره آپارتمان در قلهک و سایر مناطق تهران، به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

خرید خانه در قلهک

محله قلهک، از مناطق پرجمعیت تهران است که در کوچه‌ها و خیابان‌های کم‌عرض آن، ساختمان‌های شیک و گران‌قیمتی جای‌ گرفته است. سطح قیمت خانه در قلهک بسیار بالاست و سکونت در این محله بودجه قابل‌توجهی را می‌طلبد. قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در قلهک دامنه متفاوتی دارد که برای آپارتمان‌های قدیمی از ۱۷ میلیون تومان آغاز و برای واحدهای نوساز به ۴۰ میلیون می‌رسد؛ این قیمت برای واحدهای بسیار لوکس از این میزان نیز فراتر می‌رود. برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در قلهک و سایر مناطق تهران، به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

۱۱ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    اطلاعات بسیار جامع و کامل بود ممنون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۱۷ ب٫ظ

  3. ثامن

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

  4. بهلولی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  6. دانش

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۰۳ ق٫ظ

    سلام
    مطالب مفید فایده ای بود

    پاسخ

  7. متین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  8. هوشمند

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    خیلی عالی بود دستتون درد نکنه

    پاسخ

  9. رفیعی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۱ ق٫ظ

    بسیار عالی ممنون

    پاسخ

  10. دهنوی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    خیلی ممنون که مطالب مفیدی رو نشر میدید

    پاسخ

    • پیروی

      ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۵ ق٫ظ

      سپاس از توجه شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…