این فرودگاه‌ها مسافرین خود را به کام مرگ می‌کشانند!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هرگز این فرودگاه‌ها را برای سفر انتخاب نکنید.
خطرناک ترین فرودگاه های دنیا

همانطور که می‌دانید آمارها نشان از این دارد که پرواز، ایمن‌ترین شکل سفر است. با وجود این، بسیاری از مردم ترس از پرواز دارند که ممکن است این قضیه بی‌ربط با فرودگاه مقصد نباشد. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خطرناک ترین فرودگاه های دنیا آشنا می‌کنیم.

فرودگاه صحرایی ماتکان

شما قادر خواهید بود تنها با نگاه‌کردن به عکس، خطرات ناشی از فرودگاه صحرایی ماتکان را حس کنید. وجود باند ۴۰۰ متری آن در لبه صخره‌ای با ۶۰۰ متر طول، هر حادثه‌ای را ممکن می‌سازد. شاید نیازی به گفتن نباشد ولی بسیاری از افراد شجاع از روی ضرورت و نیاز به این فرودگاه خاص در لسوتو رفته‌اند، که شامل سازمان‌های خیریه و کادر پزشکی است. این فرودگاه دسترسی به مکان‌های دوردست را برای خدمت رسانی میسر می‌سازد.

خطرناک ترین فرودگاه های ایران

فرودگاه تنزین هیلاری

این فرودگاه خاص را می‌توان در ۳ کیلومتری از سطح دریا یافت. در واقع، اینجا یک مکان محبوب برای بسیاری از گردشگرانی است که برای صعود از کوه اورست مجبور هستند با این فرودگاه خود را به کمپ اصلی برسانند. اگرچه به اندازه کافی بزرگ نیست. فرودگاه نپال شرقی اغلب به دلیل بادهای تند و وجود دید ضعیف، یا با تاخیر مواجه است یا تعطیل است و تعداد انگشت‌شماری از حوادث، فقط در چند سال گذشته رخ داده است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب ترسناک‌ترین بازار دنیا کجاست؟ را هم مطالعه کنید.

خطرناک ترین فرودگاه های ایران

فرودگاه کورچول

نشستن در یک باند فرودگاه با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر کار بسیار دشواری است. فرودگاه Courchevel برای استفاده از یک پیست اسکی به همین نام در کوه‌های آلپ فرانسه راه‌اندازی شده است. نه تنها باند به طور قابل ملاحظه‌ای کوتاه (۵۳۷m) است، شیب ۱۸.۶٪ – آن اساسا کار را دشوارتر می‌کند. شرایط آب و هوایی سخت و دید ضعیف می‌تواند فرود را غیر ممکن کند و حتی در آب و هوای خوب هم می‌تواند چالشی برای خلبانان باشد.

خطرناک ترین فرودگاه های ایران

فرودگاه بین‌المللی تونکوتین

آنچه باعث معروفیت فرودگاه  Toncontín شده است، احاطه شدن آن توسط کوه‌هاست. این چالش، فرودگاه toncontin را به یکی از خطرناک‌ترین‌ها در جهان تبدیل کرده است و در شرایط آب و هوایی نامساعد ،کار بسیار دشوارتر می‌شود.خلبان برای یک فرود درست در این فرودگاه، باید یکی از روزهای خوبش را داشته باشد.

فرودگاه لوکلا

فرودگاه مادیرا

Madeira به عنوان یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان شناخته می‌شود. بدنامی این فرودگاه بیشتر به خاطر باند کوتاهش است که توسط کوه‌ها و اقیانوس اطلس شمالی احاطه شده است. فرود بر روی این باند حتی با تجربه‌ترین خلبانان را به چالش می‌کشد. با این وجود تنها سه حادثه در آنجا به وقوع پیوسته است، که همه در سال ۱۹۷۰ بوده است.

فرودگاه لوکلا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب راز آبشار عجیبی که غیب می‌شود! بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    واووو!!!آخه چرااا؟؟؟

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…