گنجینه طبیعی یاسوج کجاست؟

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال چیزی درباره تنگ گنجه ای، در نزدیکی یاسوج شنیده‌اید؟
تنگ گنجه ای یاسوج

یاسوج، با توجه به آب و هوای سردسیری که دارد، میزان بارش باران و برف در آن بسیار زیاد است و همین باعث شده که این استان منابع آبی زیادی داشته باشد. از همین رو این شهر به آبشارهای خروشانش معروف است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با یکی از زیباترین طبیعت‌های یاسوج به نام تنگ گنجه ای یاسوج آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تنگ گنچه ای کجاست؟

منطقه گردشگری تنگ گنجه ای، در ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج و در روستای گنجه‌ای در مسیر جاده یاسوج به سی سخت قرار دارد. این منطقه با چشمه‌های جوشان در دره‌ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط منظره شگفت‌انگیزی را می‌سازد. جالب است بدانید که در روستای گنجه‌ای چندین چشمه آب سرد و گوارا وجود دارد که همه آن‌ها از کوه‌های مرتفع و بلند دنا سرچشمه می‌گیرند.

آب و هوای این منطقه

شرایط آب و هوایی منطقه تنگه گنجه ای در یاسوج از اقلیم‌های سردسیر به شمار می‌رود. میزان بارش برف و باران در این منطقه نسبتا زیاد است و معمولا ارتفاعات آن همیشه از برف پوشیده شده است. همین خود دلیلی شده است که منابع آب کافی در این روستا وجود داشته باشد. اصلی‌ترین منبع آب روستای گنجه رودخانه سه ریز است که از کوه دنا سرچشمه می‌گیرد و خود یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستا محسوب می‌شود. این روخانه یک بار در سال ۸۷ دچار خشکسالی شد و مقداری از حجم آب آن کاسته شد اما هنوز از حجم آب آن کاسته نشده است.

برای آشنایی بیشتر با دیگر طبیعت‌های حیرت‌انگیز ایران می‌توانید مطلب عید از عجیب‌ترین آبشار ایران دیدن کنید! را نیز مطالعه کنید.

پاییز تنگ گنجه ای یاسوج

بهترین زمان سفر به تنگ گنجه ای

با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی که این منطقه، بهترین فصل برابر سفر به آن را می‌توان بهار دانست. اما این بسیار سلیقه‌ای است و برای کسانی که دوست‌دار فصل پاییز هستند منطقه تنگ گنجه ای در یاسوج به بهشتی دیدنی تبدیل می‌شود و طبیعت‌گردان می‌توانند در کنار درختان زالزالک که در حال آماده شدن برای رفتن به یغمای زمستانی هستند عکس‌هایی به یادگار بگیرند. زمستان تنگ گنجه‌ای هم که دیگر باورکردنی نیست و در یک روز برفی آن، می‌توان رقصیدن دانه‌های برف بر روی شاخه‌های بی‌برگ درختان را نظاره کرد.

تنگ گنجه ای کجاست

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب اردبیل، سرزمین چشمه‌های بهشتی بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    روال

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…