حقایقی جالب و عجیب درباره فضا که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چند معمای بزرگ و معروف فضایی مانند «چهره‌ای بر روی مریخ» و «ماهواره شوالیه سیاه» قبلا حل شده‌اند، ولی معماهای زیاد دیگری باقی مانده‌اند که هنوز دانشمندان قادر به یافتن پاسخی برای آن‌ها نیستند.
دانستنی های خواندنی در مورد فضا

حقایق شگفت‌انگیز زیادی درباره فضا وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است. در این گزارش به معرفی دانستنی های خواندنی در مورد فضا پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید. با مجله دلتا همراه ما باشید.

دانستنی های خواندنی در مورد فضا

سیاه چاله

سیاه‌چاله‌ها یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در فضا هستند. آن‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که یک ستاره بزرگ از بین برود؛ یعنی در نواحی کوچکی که جاذبه بالایی دارند منفجر شوند که در این صورت همه چیز حتی نور را می‌بلعند.

به زبان ساده‌تر، سیاه‌چاله ناحیه‌ای از فضا-زمان است که جرم در آن فشرده شده است. ما از نحوه کار سیاه‌چاله‌ها باخبر هستیم، ولی قادر به دیدن آن‌ها توسط تلسکوپ‌های تابش الکترومغناطیسی، نوری یا اشعه X نیستیم.

دانستنی های خواندنی در مورد فضا

فضا کاملا بی صدا است

هیچ صدایی در فضا وجود ندارد، به این معنی که صدا هیچ واسطه و یا راهی برای سفر به منظور شنیده شدن ندارد. فضانوردان از رادیو‌ها برای برقراری ارتباط در فضا استفاده می‌کنند و جالب است امواج رادیویی همچنان می‌توانند در فضا ارسال و دریافت شوند.

یک ناحیه خالی بسیار بزرگ

برخلاف سیاه‌چاله‌ها که حفره‌ای در فضا ایجاد می‌کنند، این ناحیه یک فضای خالی از ماده و ماده تاریک است و نور از آن نیز عبور می‌کند.

هرچند دانشمندان بر این باورند که خود این ناحیه‌ها شامل انرژی تاریک هستند. ناحیه‌های خالی زیادی در فضا وجود دارند، اما این ناحیه با قطر تقریبی ۱.۳ میلیارد سال نوری بزرگ‌ترین است.

ماده تاریک

ماده تاریک یکی از بزرگ‌ترین رموز فضاست و ما به کمک آن برخی از ناشناخته‌ها در جهان را توصیف می‌کنیم. به اعتقاد کیهان‌شناسان ۲۷ درصد جهان هستی از ماده تاریک تشکیل شده است.

ما در زمینه ماده تاریک اطلاعات زیادی نداریم و فقط می‌دانیم که از سیاه‌چاله ساخته نشده‌اند. دانشمندان حدس می‌زنند که شاید ماده تاریک از سیاه‌چاله‌های اولیه ساخته شده‌اند.
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب رایانه‌ای به اندازه یک ماوس که فقط ۵۵ گرم وزن دارد! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…