حقایقی شگفت‌انگیز درباره کره ماه که شاید نمی‌‎دانید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کره ماه یکی از سیاره‌های نزدیک به کره زمین است که این کره دارای قطر حدودی ۳۵۰۰ کیلومتری است و شب‌ها با انعکاس نور خورشید به سطح کره زمین، منجر به روشنایی این کره می‌شود.
moon photokade co 1 حقایقی شگفت‌انگیز درباره کره ماه که شاید نمی‌‎دانید

کره ماه دارای حقایق پنهان و بسیار جالبی است که بی شک شاید هر یک از ما اطلاعات کافی و زیادی نسبت به این کره نداشته باشیم. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با حقایق جالب در مورد کره ماه آشنا سازیم تا اطلاعات بیشتری نسبت به این کره کسب نمایید. همراه ما باشید.

حقایق جالب در مورد کره ماه

۱. شکل مردی که بر روی ماه می‌بینید (یا تصویری شبیه نام «علی» که بر روی ماه دیده می‌شود) طبق گفته سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در واقع حوضچه‌هایی هستند که از تجمع سنگ‌های بازالت تشکیل شده‌اند.

۲. دمای سطح پوسته ماه به مراتب بیشتر یا کمتر از زمین می‌رسد. به‌طوری که دمای آن در سردترین حالت به منفی ۱۳۸ درجه سانتی گراد و در گرم‌ترین حالت به ۱۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. دلیل این تغییرات دمایی فوق‌العاده شدید به وجود نداشتن جو غلیظ در ماه نسبت داده می‌شود.

۳. به‌طور تقریبی ۱ ماه طول می‌کشد که ماه به دور زمین بچرخد. دوره گردش ماه کامل به دور زمین ۲۷ روز است که این گردش کامل نامیده می‌شود. اما دوره بین ۱ ماه تا ماه جدید از دید زمینی ۲۹.۵۳ روز است که آن را ماه قمری می‌نامند.

۴. در کشور‌های لاتین زبان برای هر ماه متناسب با آداب و رسوم کشور خودشان نام‌های متفاوتی در نظر می‌گیرند، ولی آنچه مرسوم است بین اقوام مختلف این است: ماه سپتامبر (شهریور) را ماه برداشت می‌نامند و ماه ژوئن (خرداد) را به اصطلاح ماه توت فرنگی می‌نامند و معتقدند که در این ماه هر آرزویی انسان داشته باشد به آن خواهد رسید و ماه اوت (مرداد) را ماه ماهی خاویار و ماه جولای (تیر) را ماه طوفان می‌نامند.

۵. تصور باطلی که تعداد زیادی از ساکنین زمین بر آن معتقدند این است که روی ماه جاذبه‌ای وجود ندارد در حالی که ناسا تاکید بر آن دارد که ماه دارای جاذبه و مقدار آن به‌طور تقریبی ۰.۱۷ جاذبه زمین است.

حقایق جالب در مورد کره ماه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب عجیب‌ترین خرافاتی که مردم جهان به آن‌ها باور دارند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…