عجیب‌ترین خرافاتی که مردم جهان به آن‌ها باور دارند

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد که هر کدام منحصربه‌فرد هستند. باور به خرافه شاید جالب‌ترین بخش هر فرهنگ باشد.
عجیب ترین خرافات

خرافات به معنی اعتقاد غیرمنطقی و ثابت نشده به تاثیر امور ماورای طبیعت در امور طبیعی است؛ به عبارت دیگر، هر نوع پندار عجیب برای مردم عوام را خرافات می‌گویند. به‌طور معمول خرافات ریشه در گرایش‌های درونی یا باطنی زندگی بشر دارد و به مرور تبدیل به خرافه می‌شود. آنچه فیلسوف‌ها در آن اتفاق نظر دارند این است که هیچ تعریف مشخص و همه پسندی درباره‌ خرافه وجود ندارد. با مجله دلتا همراه باشید تا با عجیب ترین خرافات آشنا شوید.

عجیب ترین خرافات

صدا کردن کسی که در حال خروج از خانه

در هند، باور دارند که صدا کردن کسی که در حال خروج از خانه باشد، بد یمن است. شما باید هر چیز که نیاز دارید را قبل از خروج اعضای خانواده یا دوستان از خانه، از آن‌ها بخواهید.

اجتناب از عدد ۱۷

بسیاری از ایتالیایی‌ها باور دارند که عدد ۱۷ بد شانسی می‌آورد. چون معادل یونانی آن «VIXI» است. این نماد در زبانی ایتالیایی به معنی «من زنده بودم» هست. در زبان ایتالیایی این جمله نمادی از مرگ زود هنگام به حساب می‌آید. پس ایتالیایی‌ها از مسافرت در روز هفدهم ماه خودداری می‌کنند و با عدد ۱۷ با همان نفرتی برخورد می‌کنند که بیشتر کشورهای دنیا با روز سیزدهم برخورد دارند.

خرگوش در اولین روز از هر ماه

در انگلستان مردم برای خوش‌شانسی، در اولین روز از هر ماه کلمه «خرگوش» را به زبان می‌آورند. این رسم تقریبا ۵۰۰ سال است که در این کشور رواج دارد. بر اساس افسانه‌ها، اگر نخستین واژه‌ای که در اول صبح نخستین روز از هر ماه به زبان می‌آورید، «خرگوش» باشد، در ادامه ماه بسیار خوش‌شانس خواهید بود. اگر به هر دلیلی اول صبح یادتان رفت این عبارت را به زبان بیاورید، می‌توانید شب پیش از رفتن به رختخواب، «شوگرخ» (برعکس واژه خرگوش) را تکرار کنید.

مخفی کردن انگشت شست در گورستان

در ژاپن، مردم اغلب انگشتان شست خود را درون مشتشان مخفی می‌کنند. دلیلش این است که انگشت شست در این کشور «انگشت والدین» نام دارد. بر اساس افسانه‌ها، هنگامی که در گورستان راه می‌روید، باید این انگشت را درون دست خود مخفی کنید تا به این طریق از پدر و مادر خود محافظت کرده و از مرگ آن‌ها پیشگیری کنید.

عجیب ترین خرافات

اجتناب از عدد ۴

برای چینی‌ها عدد ۴ بد شانسی دارد. بسیاری از ساختمان‌ها در چین طبقه چهارم را ندارند و آسانسور، افراد را از طبقه ۳ به طبقه ۵ می‌برد. اگر کسی بخواهد به طبقه چهار برود باید از پله‌ها استفاده کند.

خوابیدن در اتاق با پنکه‌ روشن

مرگ با پنکه یکی از کابوس‌های شهروندان کره جنوبی به‌شمار می‌رود. به همین خاطر آن‌ها هرگز در اتاقی با در بسته که در آن پنکه‌ روشنی وجود داشته باشد، نمی‌خوابند. آن‌ها تصور می‌کنند اگر فردی برای زمان طولانی در مقابل باد پنکه دراز بکشد، دچار کاهش دمای بدن، از دست رفتن آب بدن و حتی خفگی می‌شود.

ریختن آب در پشت سر

صرب‌ها بر این باورند که اگر شخصی قبل از رفتن شما، پشت سرتان شما آب بریزد، خوش شانسی او به شما منتقل می‌شود و سفر بی‌خطری خواهید داشت.

خرافات عجیب

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب این کودک همیشه گرسنه است! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…