این نوع آب و هوا باعث مرگ زودرس می‌شود!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دنبال تحقیق جدیدی که دانشمندان اخیرا به انجام رسانده‌اند مشخص شد که هوای بسیار گرم و مرطوب می‌تواند خیلی راحت‌تر از چیزی که فکرش را می‌کردیم یک نفر را به کام مرگ ببرد.
سازگاری بدن انسان با آب و هوا

بدن انسان ممکن است به اندازه‌ای که تئوری پیش‌بینی می‌کند با گرما و رطوبت مقابله نکند. این جدیدترین دستاورد علمی است که دانشمندان با بررسی وضعیت آب و هوایی بر سلامت و طول عمر انسان انجام داده‌اند. در این مطلب به سازگاری بدن انسان با آب و هوا می‌پردازیم. با مجله دلتا همراه باشید.

سازگاری بدن انسان با آب و هوا

در یکی از اولین مطالعاتی که مستقیما تاثیر وضعیت گرمایی مرطوب را در بین جوانان ارزیابی می‌کند، نشان داد که وقتی رطوبت در حداکثر مطلق باشد، حد بالای سازگاری انسان با دما فقط ۳۱ درجه سانتی‌گراد (۸۷ درجه فارنهایت) است. این عدد چهار درجه کمتر از تخمین‌هایی نظری است.

از آنجایی که انسان‌ها خود را از طریق فرآیندی به نام «خنک‌سازی تبخیری»، خنک می‌کنند (مانند عرق روی پوست شما که به خنک شدن بدنتان کمک می‌کند)، درک میزان «دمای مرطوب» استاندارد برای انسان مهم است که هم گرما و هم رطوبت را در بر می‌گیرد.

با بالا رفتن رطوبت کار تبخیر سخت‌تر می‌شود!

در این استاندارد هرچه رطوبت هوا نسبت به گرما بیشتر باشد، کار تبخیر آن سخت‌تر و در نتیجه عمل خنک سازی تبخری با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین در مقایسه با آب و هوای گرم و خشک، بدن انسان تقریبا نمی‌تواند آب و هوای بسیار گرم و مرطوب را تحمل کند. این موضوع بدان دلیل است که در رطوبت ۱۰۰ درصد، عرق ما نمی‌تواند به راحتی از تبخیر شود تا به دنبال آن بدن ما خنک شود.

در یک محیط کاملا خشک، آستانه بقای انسان به‌طور معمول احتمالا حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد است که البته در برخی مناطق بیش از این نیز می‌رود. اما برای یک محیط کاملا مرطوب، نتایج جدید نشان می‌دهد که قبل از اینکه بدن ما دچار گرمازدگی شود، دما فقط باید به ۳۱ درجه سانتی‌گراد برسد. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که، با قرار گرفتن طولانی مدت در دمایی فراتر از این و با رطوبت بسیار بالا،  بدن انسان به تدریج رو به تحلیل می‌رود و مرگ زودرس اجتناب ناپذیر می‌شود.

دمای بیش از ۳۵ درجه سانتی‌گراد

از آنجایی که تغییرات آب و هوایی باعث گرم شدن بیش از حد جهانی و تبخیر آب می‌شود که گرما و رطوبت جو ما را افزایش می‌دهد، خطر فراتر رفتن از آستانه دمای مرطوب مورد اشاره، به خصوص در مناطق گرمسیری بیشتر و بیشتر می‌شود. دانشمندان آب و هوا گمان می‌کنند که تا پایان قرن، پاکستان، هند و بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی، خلیج فارس و آمریکای مرکزی حداکثر رطوبت را در دمای بیش از ۳۵ درجه سانتی‌گراد، تجربه خواهند کرد.

سازگاری بدن انسان با آب و هوا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب اسراری شگفت‌انگیز از سفیدی چشم را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۴۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۳۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…