فضایی دنج در قلب خانه که از آن بی‌خبرید!

۵
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آنچه حتما در خانه به آن نیاز دارید، گوشه‌ای دنج است. برای ساختن این گوشه بکر، بهتر است دوست‌داشتنی‌ترین قسمت خانه را انتخاب کنید.
ایده های ساختن گوشه دنج در خانه

امروزه در هر خانه‌ای فضاهایی وجود دارد که پرت و بی‌مصرف در نظر گرفته می‌شوند و بیشتر افراد نمی‌دانند چطور می‌توانند از این گوشه دنج منزل استفاده کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های ساختن گوشه دنج در خانه می‌پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دنج، مثل کنار کتاب‌ها

داشتن کتابخانه به خودی خود لذت بخش است. به این ترتیب اگر به کتابخانه خود بسیار علاقه دارید همین فضا بهترین انتخاب برای داشتن گوشه‌ای دنج است. البته برای داشتن فضایی لذت‌بخش به یک صندلی راحتی، میزی کوچک و یک چراغ مطالعه نیاز دارید.

ایده های ساختن گوشه دنج در خانه

پیشنهادی برای خانه‌های کوچک

شاید آن‌قدر خانه شما کوچک باشد که فضایی برای پیدا کردن جای دنج باقی نماند. در چنین مواقعی می‌توانید مبلمان نشیمن خود را با کوسن‌های رنگی، خاص‌تر و متفاوت‌تر جلوه دهید. البته سعی کنید که این نشیمن‌های دنج از نور طبیعی روز بهره‌مند باشند.

ایده های ساختن گوشه دنج در خانه

شاید گوشه دنج شما اتاق خواب باشد

باید دقت کنید تا تمام آنچه را که به شما آرامش می‌دهد در فضای اتاق خواب خود بیاورید. به‌عنوان مثال اگر کوسن‌های رنگی دارید، از نوری ملایم استفاده می‌کنید یا چند شمع را روی میز کوچک اتاق خواب خود گذاشته‌اید باید بگوییم اتاق خواب شما گوشه دنج خانه شما است. فراموش نکنید که شلوغ کردن بیش از اندازه اتاق خواب شما می‌تواند نتیجه معکوس دهد و احساس اضطراب را در شما تقویت کند.

گوشه دنج اتاق خواب

گوشه دنج سنتی

برای این منظور از قالی‌ها و گلیم‌های سنتی برای کف استفاده کنید و زیبایی آن را با مبلمان‌ حصیری یا چوبی تکمیل کنید. وسایل دکوری چوبی هم برای این فضاها بسیار مناسب هستند. چرا که حس طبیعی بودن را به فضا القا می‌کنند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این وسیله دکور خانه شما را بی‌نظیر می‌کند سر بزنید.

گوشه دنج سنتی

گوشه دنج بدون سقف

تصور نکنید که گوشه دنج خانه شما حتما باید فضایی مسقف باشد. داشتن گوشه دنج مکان خاصی ندارد. تنها باید در آن فضا احساس راحتی و خوشحالی داشته باشید. اگر تراس را دوست دارید صندلی کوچکی را در آن بگذارید و به تابلوی چهار فصل طبیعت نگاه کنید.

گوشه دنج بدون سقف

کنار پنجره، انتخاب بکر

درست کردن یک گوشه دنج در کنار پنجره بسیار راحت است، کافی است صندلی مورد علاقه خود را کشف کنید، کنار آن گلدان‌هایی دوست‌داشتنی بگذارید و صد البته یک چراغ مطالعه هم به این فضا اضافه کنید. حالا بنشینید، خیال‌بافی کنید، کتاب بخوانید، چای بنوشید و غرق لذت شوید.

کنار پنجره، انتخاب بکر

گیاهان در گوشه دنج

گیاهان خانگی همیشه طراوت و شادابی را به فضا منتقل می‌کنند. همچنین می‌توانند باعث تلطیف هوا شوند. پس آن‌ها را در نشیمن‌های دنج خود به‌کار ببرید. پیش از آن که دست به خرید گل و گیاه بزنید قسمت‌های مختلف اتاق خود را اندازه بگیرید.

گیاهان در گوشه دنج

پیشنهاد مطالعه: مطلب مهم‌ترین وسایلی که خانه شما باید داشته باشد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…