راز این بنای باستانی عجیب چیست؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال نام بنای مرموز استون هنج را شنیده‌اید؟
راز بنای باستانی انگلیس

یکی از آثار تاریخی دنیا، بنای استون هنج است که قدمت آن به ۳۱۰۰ سال پیش از میلاد بر می‌گردد، درست زمانی که عصر نوسنگی و عصر مفرغ بوده است. این بنای شگفت‌انگیز سوالات بسیاری را در ذهن باستان‌شناسان و محققان ایجاد کرده. برای آشنایی بیشتر با راز بنای باستانی انگلیس مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

بنای استون هنج کجاست؟

این بنا در جنوب و در دشت «سالزبری» انگلستان قرار دارد. پس از مایل‌ها عبور از تپه‌ها و دشت‌ها در ییلاقات انگلیس، منظره این بنای غیر عادی و عجیب انسان را به سکون و حیرت وا می‌دارد. در این بنا از تخته سنگ‌های بسیار بزرگ که ارتفاع هر یک ۶ متر و وزن هریک به حدود ۵۰ تن می‌رسد. این سوال در ذهن انسان شکل می‌گیرد که این بنا چیست و به چه درد می‌خورد؟

ساختار بنا

تخته سنگ‌های این بنا به صورت یک دایره متحدالمرکز در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. برخی می‌‎گویند حرکت دادن سنگ‌های عظیم الجثه به محل استقرارشان، کار آسانی نبوده است. پس این بنا احتمالا در زمان خود بسیار با ارزش بوده است.
یک مطالعه نشان می‌دهد که یک هزار نفر در مدت ۳ هفته می‌توانستند فقط یک قطعه سنگی را به «استون هنج» حمل کنند که حتی با استفاده از چنین نیروی کار عظیمی، ساخت قسمت مرکزی بنا بیش از ۱۰ سال طول می‌کشد.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب راز معبد تاریخی یزد! را هم مطالعه کنید.

کاربرد استون هنج

کاربرد بنای استون هنج چه بوده است؟

در مورد اینکه گذشتگان از «استون هنج» چه استفاده‎ای می‌کرده‌اند تعبیرهای متفاوتی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که این بنا به عنوان معبد در گذشته استفاده می‌شده است و عده‎ای دیگر هم بر این اعتقادند که این بنا در گذشته برای بهبود بیماران کاربرد داشته و بیماران زمان بیماری در این بنا حضور پیدا می‌کردند. همچنین برخی معتقدند این بنا یک بنای نجومی است و از آن استفاده‌های نجومی می‌شده است.
نکته اسرارآمیز در مورد این بنا این نیست که چرا این بنا ساخته شده است بلکه مهم‌تر این است که قرارگیری این سنگ‌ها در کنار یکدیگر به چه صورت بوده است و با چه قدرتی توانسته‌اند سنگ‌هایی با این وزن و حجم را در کنار یکدیگر قرار دهند.
مطالعات کارشناسی که به تازگی در مورد این بنای تاریخی صورت گرفته، نشان می‌دهد برای انتقال این سنگ‌های ۵۰ تنی از «مارلبرو داون» به محل فعلی‌شان، باید لااقل ۶۰۰ مرد قوی‌هیکل در عملیات انتقال این سنگ‌ها شرکت می‌کردند.
غول‌های سنگی انگلیس با ۵۰۰۰ سال قدمت مانند بسیاری از آثار معماری دنیا (اهرام ثلاثه) رازهای فراوانی در دل خود دارد که پاسخ به آن‌ها نیازمند سال‌ها تحقیق در حوزه تاریخ و معماری است.

استون هنج(مرموز ترین مکان در دنیا)

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب ترسناک‌ترین بازار دنیا کجاست؟ بزنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

    عالی👍👍👍👍

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

    مشکور

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  10. ساراملکی

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…