بدون بازسازی آشپزخانه خود را مدرن کنید

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همان‌طور که می‌دانید آشپزخانه قلب خانه است. تغییر دکوراسیون معمولا به دو دلیل عمده از جمله تغییر شکل ظاهری یا تغییر کاربری فضاها انجام می‌شود.
نکات دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

نوسازی آشپزخانه و تغییر فضای آن علاوه بر هزینه‌های زیاد، زمان زیادی نیز می‌برد. اگر توان مالی یا زمان کافی برای نوسازی کامل آشپزخانه را ندارید، ما را همراهی کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات دکوراسیون مدرن در آشپزخانه می‌پردازیم.

کابینت‌ها

بسیاری از مالکان خانه وقتی از ظاهر آشپزخانه خسته می‌شوند اقدام به بازسازی آشپزخانه یا حتی تعویض منزل خود می‌کنند. بهترین کار برای تغییر فضای آشپزخانه تعویض کابینت‌های آن است. بخصوص زمانی که از فضا و کارایی آشپزخانه راضی هستید و تنها ظاهر آن برای شما یکنواخت و خسته‌کننده شده است.

با تعویض کابینت‌ها، ظاهری نو به آشپزخانه می‌دهید. در طراحی‌های قدیمی آشپزخانه‌های اپن، جزئی اصلی بوده است. امروزه برای بزرگ نشان دادن فضا و کاربری بیشتر، اپن حذف شده و جزیره به آشپزخانه‌ها اضافه شده است.

نکات دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

دیوارهای آشپزخانه

یکی از جذاب‌ترین تغییرات در آشپزخانه تغییر رنگ و مدل دیوارهای آشپزخانه است. در این انتخاب باید دقت کنید که مدل و سبک دیوار با کابینت‌ها همخوانی داشته باشد، نه اینکه در کنار کابینت‌های دهه ۶۰ دیوارهایی مدرن را انتخاب کنید.

قفسه‌بندی

اگر کابینت‌های خیلی به‌روزی ندارید با جدا کردن درب‌های آن‌ها و تبدیلشان به قفسه، فضای آشپزخانه را به کلی متحول کنید. علاوه بر این نصب قفسه یا شلف‌های ساده روی دیوارهای بزرگ و خالی آشپزخانه می‌تواند بامزه باشد. بخصوص اگر وسایل و ابزار آشپزی خوش رنگ و آبتان را روی شلف‌ها قرار دهید.

نکات دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

روشنایی

نورپردازی می‌تواند ظاهر و احساسات هر فضایی را دگرگون کند. روشنایی‌های شدید که چشم آدم را می‌زند را حذف کرده و به جای آن از نورهای سبک و دلنشین مثل هالوژن‌ها استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌های روشنایی مثل لامپ‌های بزرگ جدید، بالای جزیره یا اپن آشپزخانه نیز فضای شما را مدرن‌تر می‌کند. برای اینکه چیدمان بهتری در آشپزخانه داشته باشید به مطلب مدل های شیک و جذاب پرده آشپزخانه سر زنید.

دستگیره کابینت‌ها

دستگیره کابینت‌ها در آشپزخانه در دید اولیه خیلی به چشم می‌خورد. تعویض دستگیره‌ها و مدرن کردن آن‌ها در بهبود این فضا تاثیر چشمگیری می‌گذارد. در طراحی دکوراسیون امروزی دستگیره‌های ظریف و ساده بسیار ترند است.

دستگیره کابینت‌ها

روی کابینت‌ها

یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که در نگاه اول در هر آشپزخانه به چشم می‌خورد روی کابینت‌ها، جنس و رنگ آن است. برای روی کابینت‌ها استفاده از سنگ‌ها بهترین و شیک‌ترین گزینه است. همچنین در کنار آن اضافه کردن یک جزیره هم جنس روی کابینت‌ها در مرکز آشپزخانه به مدرن‌تر شدن آشپزخانه شما کمک بسیاری می‌کند. بخصوص اگر تعداد کابینت‌های شما کم است.

رنگ در فضا

یکی از راه‌های تغییر حال و هوای آشپزخانه، استفاده از وسایلی با رنگ‌های شاد است. بسیاری از آشپزخانه‌ها در نگاه اول سرد و بی‌روح هستند. برای تغییر این حس می‌توان از رنگ‌های مختلف استفاده کرد. رنگ‌ها به فضا عمق و حس هیجان و زیبایی می‌دهند. پس از رنگ‌ها غافل نشوید.

استفاده بیش از اندازه از رنگ‌های خنثی، ممکن است فضایی خسته کننده ایجاد کند. همچنین استفاده بیش از حد از رنگ‌ها نیز چشم را خسته می‌کند. پس در هر دو حالت اعتدال داشته باشید و به اندازه از هر رنگی استفاده کنید.

رنگ در فضا

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه خود را به سبک مینیمال چیدمان کنید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…