روش نگهداری آجیل در منزل

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش نگهداری آجیل، نکات بسیار سختی نیستند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید و اجرا کنید.
روش نگهداری آجیل

با فرا رسیدن ایام عید اکثر افراد دغدغه خریدن آجیل را دارند. اما پس از مدتی که از دوران تعطیلات عید می‌گذرد، ممکن است مقداری از آجیل‌های خریداری‌شده در شب عید باقی بمانند. حالا دغدغه مردم تغییر کرده است و اکنون به این فکر هستند که چگونه از آن آجیل نگهداری کنند. در واقع نگهداری آجیل نیازمند دانستن یک‌سری نکات ضروری و علمی است. شما به راحتی‌ می‌توانید برای نگهداری آجیل از یک‌سری نکات مهم استفاده کنید و آن‌ها را تا مدت‌های خیلی زیادی نگهداری کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا روش نگهداری آجیل را یاد بگیرید.

دما و رطوبت

نگهداری آجیل‌ها در دمای اتاق باعث‌ می‌شود عمر کمتری داشته باشند. اگر آجیل‌ها را در یخچال نگهداری کنید، عمر بیشتری خواهند داشت. اگر‌ می‌خواهید آجیل را در یخچال بگذارید و در آنجا نگهداری کنید، دیگر نیازی به گذاشتن در فریزر نیست.

پسته

نکات نگهداری پسته

بهتر است پسته را از پوست دومش خارج نکنید و با همان پوست سختی که دارد، نگهداری کنید. همچنین به هیچ عنوان پسته‌هایی که مغز شده‌اند، خریداری نکنید. این نکته لازم است بدانید که بیشتر مغزها که با پوست سخت همراه هستند، تا یک سال در یخچال سالم باقی‌ می‌مانند. همچنین آن‌ها را‌ می‌توانید یک سال در فریزر نگهداری کنید.

نکات نگهداری گردو

اگر روغن گردو تند باشد، می‌توانیم آن را مصرف کنیم؟ اگر در میان آجیل گردوهایی وجود دارند که طعم شیرشان تغییر کرده است یا مزه آن‌ها تند شده است، بهتر است آن‌ها را مصرف نکنید. هر چند که روغن تند آن برای سلامتی ضرری ندارد؛ اما از لحاظ کیفیت تغذیه خیلی توصیه نمی‌شود.

گردو

ظروف مناسب برای نگهداری آجیل

ظروفی که برای نگهداری آجیل استفاده می‌کنید، باید ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای باشند. همچنین این ظروف باید در بسته و بسیار محکم باشند. به این نکته توجه کنید که ظروف نگهداری آجیل باید در برابر نور و رطوبت مقاوم باشند.

نکات مهم در خرید آجیل

آجیلی که تهیه‌ می‌کنید، حتما به اندازه نیازتان باشد. تمام طعم خوب و کیفیت بالای آجیل‌ها زمانی لذت‌بخش است که آجیل تازه باشد. بنابراین توصیه ما این است که حتما از آجیل‌های تازه استفاده کنید. اگر آجیل را در محیط یخچال و فریزر قرار‌ می‌دهید، قطعا بوی مواد غذایی دیگر جذب آجیل می‌شود. بنابراین آجیل شما دیگر آن کیفیت و طعم مطلوب را نخواهد داشت.

برای دیدن دستورهای آشپزی بیشتر طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت را در مجله بخوانید.

سخن آخر

تا حد ممکن سعی کنید آجیل‌هایی با بهترین کیفیت تهیه و آن‌ها را به مقدار کم خریداری کنید. هر چقدر هم که روش‌هایی برای نگهداری آجیل وجود داشته باشد، باز هم مصرف آجیل‌های تازه با طعم و بوی مطلوب حس بهتری در انسان ایجاد‌ می‌کند.

نگهداری آجیل

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب آشپزی ته چین سبزی پلو را در مجله بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…