کاغذ دیواری یا رنگ، کدام یک اقتصادی‌تر است؟

۸
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از سوالات مهم برای افرادی که می‌خواهند تغییری در دکوراسیون دیوارهای خانه داشته باشند این است که برای منزل خود کاغذ دیواری را انتخاب کنند یا رنگ؟ 
کاغذ دیواری یا رنگ

در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که کاغذ دیواری یا رنگ ، کدام یک اقتصادی‌تر است؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

صرفه اقتصادی در کاغذ دیواری

امروزه یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب قطعا موضوع صرفه اقتصادی است و این مهم بیش از گذشته برای افراد اهمیت دارد، در نگاه اول شاید به‌نظر برسد که قیمت رنگ بسیار به‌صرفه‌تر از کاغذ دیواری در بیاید اما این‌گونه نیست. در نظر داشته باشید که کاغذ دیواری و رنگ دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام قیمت خودشان را دارند.

کاغذ دیواری یا رنگ

تنوع طرح و نقش

اگر بخواهیم از نظر تنوع طرح و نقش و هماهنگی آن با دکوراسیون خانه موضوع را بررسی کنیم، در هنگام انتخاب کاغذ دیواری دستتان بازتر است و شما می‌توانید از میان هزاران طرح و نقش، دیوارها را با دکوراسیون منزل ست کنید.

عمر مفید

یکی از فاکتورهای اساسی در هنگام انتخاب قطعا عمر مفید متریالی است که انتخاب می‌کنید. عمر مفید کاغذ دیواری و رنگ بستگی به کیفیت ساخت آن داشته و ارتباط مستقیمی به انتخابی مناسب از برندهای مشهور آن دارد. اگر شما کاغذ دیواری یا رنگی با کیفیت پایین انتخاب کنید هیچ کدام برای شما عمر مفیدی نخواهند داشت.

استفاده از برندهای معتبر و جنس‌های مرغوب می‌تواند تضمینی برای استفاده طولانی مدت از کاغذ دیواری و رنگ باشند. با این حال عمر متوسط رنگ ۳ تا ۵ سال و عمر متوسط کاغذ دیواری ۵ تا ۷ سال بوده و این زمان بر اساس شرایط نگهداری و محیطی می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

کاغذ دیواری یا رنگ

ثبات رنگ در کاغذ دیواری

در این مورد می‌توان به‌طور قطع گفت که کاغذ دیواری‌هایی که از برندهای معتبر خریداری می‌شوند ثبات رنگ فوق‌العاده‌ای دارند. اکثر کاغذ دیواری‌های جدید مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار، نور آفتاب و جذب دوده دارند.

حتی مرغوب‌ترین رنگ‌ها پس از گذشت مدت زمانی، زیبایی اولیه خود را از دست داده و زرد و کدر می‌شوند. این مورد به هیچ عنوان در کاغذ دیواری‌های مرغوب مشاهده نمی‌شود. برای اینکه چیدمان بهتری داشته باشید به مطلب این رنگ‌ها در خانه انرژی منفی ایجاد می‌کنند سر بزنید.

ثبات رنگ در کاغذ دیواری

نصب و کارکرد

همان‌طور که گفته شد رنگ‌آمیزی دیوارها کاری زمان‌بر، هزینه‌بر و خسته‌کننده است. رنگ‌کاری نیاز به زیرسازی و رنگ کردن چندباره برای حفظ یک‌دستی بر روی دیوار است. این کار زمان‌بر بوده و یک رنگ‌آمیزی ساده شاید تا یک هفته زمان نیاز داشته باشد.

اما کاغذ دیواری این گونه نیست. کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی ساده‌ای دارد و نصب آن در فضایی مشابه بیشتر از یک یا دو روز زمان نمی‌برد. علاوه بر این کاغذ دیواری‌ها به آسانی می‌توانند نقایص موجود بر روی دیوار را بپوشانند.

عایق بودن

اکثر کاغذ دیواری‌ها به دلیل ضخامتی که دارند در نقش یک آکوستیک و عایق حرارتی و برودتی عمل می‌کنند. اگر شما در مکان‌های شلوغ و پرتردد می‌خواهید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید قطعا کاغذ دیواری مناسب‌تر است. رنگ‌ها نمی‌توانند عایق خوبی باشند و از این نظر هیچ امتیازی نمی‌گیرند.

عایق بودن

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه فرشی را برای کجا استفاده کنیم؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ب٫ظ

    خیلی مطالبتون عالی هستند واقعا ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۳۰ ق٫ظ

    بدترین چیز کاغذ دیواری این هست که بعد از چند سالاستفاده اگر بخواهید تعویض کنید یا دیوار رو رنگ کنید جدا کردنش از دیوار وحشتناک هست

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…