رپورتاژ آگهی

سه گام تا خریداری یخچال و فریزر صنعتی

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انواع یخچال‌‌ و فریزر صنعتی یکی از کالاهای اصلی و لازم برای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با عرضه کالاهای خوراکی و مواد فاسد شدنی هستند.
یخچال‌‌ و فریزر صنعتی

یخچال‌‌ و فریزر صنعتی را می‌توان در کافه‌تریا، رستوران‌های کوچک و بزرگ، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و پروتئینی دید. البته به این لیست می‌توان مراکز دیگری نیز افزود. با مجله دلتا همراه باشید.

تجهیزات سرمایشی در آشپزخانه‌ های صنعتی اهمیت زیادی دارند. یخچال‌ و فریزر صنعتی می‌توانند در انواع کوچک، متوسط و بزرگ با توانایی‌هایی مختلفی جهت سرد نگه‌داشتن کالاها مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات با قابلیت‌های خود همچنین می‌توانند به سر و پا ماندن یک واحد اقتصادی کمک کنند.

از آنجایی در فرایند ساخت یخچال‌ها و فریزرهای صنعتی از مواد اولیه مختلف و نسبتا گرانی استفاده می‌شود و فرایند ساخت آن نیز پیچیده است، این محصولات عمدتا گران هستند. به همین دلیل تهیه آن برای مشتریان هزینه‌بر بوده و لازم است هنگام تهیه یک یخچال و یا فریزر صنعتی به نکات ویژه‌ای توجه کنید.

گام اول: انتخاب یخچال و فریزر صنعتی

توجه داشته باشید که یخچال و فریزر صنعتی جزو کالاهای با دوام محسوب می‌شوند، و برای همین توجه به این نکاتی که در ادامه می‌آید به شما کمک خواهد کرد. چرا که اگر یخچال و فریزر صنعتی خریداری کنید که کیفیت مطلوب و مورد نیاز کار شما را نداشته باشد جایگزینی آن با محصولی مشابه ممکن است چند سالی زمان ببرد و به‌راحتی این امکان فراهم نشود.

این نکته را در وهله اول مدنظر قرار دهید که قبل از خرید مطمئن بشوید محصولی که انتخاب می‌کنید همان است که دنبالش بودید.

چنین موضوعاتی می‌تواند برای یک کارآفرین و صاحب یک واحد اقتصادی چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. به‌ویژه اگر برای بار اول است که در بازار عرضه یخچال و فریزر صنعتی پا می‌گذارید یا در اینترنت به دنبال محصول دلخواه خود می‌گردید.

گام دوم: چه نوع آشپزخانه‌ای دارید؟

در وهله بعدی بهتر است هدف‌تان را از تهیه یک یخچال و فریزر صنعتی مشخص کنید و به عبارت بهتر بدانید قرار است از این محصولات چه استفاده‌ای بکنید و در کجا قرار است محصول مورد استفاده شود. آیا شرایط کاری شما به‌گونه‌ای است که یک یخچال و فریزر صنعتی قابل حمل برای شما مناسب است تا بتوانید در محل کارتان با جا‌ به جایی این محصولات دکوراسیون واحد صنفی خود را تغییر دهید یا اینکه یخچال صنعتی بخشی از تجهیزات شماست و در دکوراسیون رستوران شما نقشی مهمی ندارد. این مورد برای یخچال‌های ویترینی  و فریزر های زیر گریلی اهمیت زیادی دارد.

بعد از پاسخ به این سوالات نوبت به مرحله‌ای می‌رسد که شما را یک گام به انتخاب نزدیک‌تر می‌کند و آن انتخاب در بین برندها و محصولات مختلف یخچال و فریزر صنعتی است.

گام سوم: سنجش کیفیت محصول

یخچال‌‌ و فریزر صنعتی

در این مرحله لازم است شما تا حدی مطمئن شوید محصولی که در نهایت انتخاب می‌کنید کیفیت بالایی دارد، کارآیی آن مطلوب است و خدمات پشتیبانی آن در سالیانی که این محصول مورد استفاده شماست به حدی هست که رضایت شما را برآورده کند.

برای اینکه مراحل پیشنهادی فوق را بهتر متوجه بشوید این مراحل را براساس چند شاخص می‌توان طبقه بندی کرد. برای خرید یخچال و فریزر صنعتی به نکات زیر باید توجه کرد:‌

  • درجه حرارت یخچال و فریزر صنعتی
  • اندازه یخچال و فریزر صنعتی
  • محل نصب یخچال و فریزر صنعتی
  • مواد غذایی و محصولاتی داخل یخچال و فریزر صنعتی
  • کندانسور یخچال و فریزر صنعتی
  • کابینت یخچال و فریزر صنعتی

توجه داشته باشید که بخشی از پروسه راه اندازی رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی چیدمان تجهیزات مختلف آشپزخانه صنعتی در جای درست است. این کار به بهره وری بیشتر آشپزخانه بسیار کمک خواهد کرد. برای همین بهتر است برای سپردن وظایف تأمین و تجهیز آشپزحانه های صنعتی به شرکت‌های معتبری مانند شرکت آپادانا تجهیز مراجعه کنید. شرکتی که با دو دهه تجربه در زمینه راه اندازی رستوران ها و آشپزخانه های تجاری می تواند مشاوری معتمد در کنار شما باشد.

چند نکته کوتاه برای بیشتر شدن عمر یخچال‌های صنعتی

اگر می‌خواهید یخچال یا فریزر صنعتی شما عمر بیشتری داشته باشد این موارد را مدنظر قرار دهید:

  • سیم‌پیچ کندانسور را به طور مرتب تمیز کنید.
  • تیغه‌های فن را به طور مرتب تمیز کنید.
  • انسداد هوا در سیستم یخچال برطرف کنید. (یخچال یا فریزر راه تنفس داشته باشد)
  • واشرهای در یخچال یا فریزر را مرتب شست‌وشو دهید.
  • قطعات فرسوده شده یا آسیب‌ دیده را جایگزین کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ب٫ظ

    خیلی خوب بود. لطفاً برندهای خوب را هم معرفی کنید.

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ب٫ظ

    مطلب جالبی بود. بیشتر از این مطالب آموزشی بگذارید

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…