معجزه شگفت‌انگیز این روغن طبیعی برای موها

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن‌های گیاهی که از بخش‌هایی مثل میوه یا حتی هسته گیاهان به‌دست می‌آیند، دسته‌ای از اکسیرها هستند که می‌توانند به سلامت و طراوت پوست و مو کمک کنند.
روغن هسته انگور برای مو

در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با روغنی متفاوت برای بهبود سلامت پوست و مو آشنا کنیم. روغن هسته انگور برای مو اثربخشی کم‌نظیری دارد.

خواص روغن هسته انگور برای مو

آیا این روغن می‌تواند موهای شما را شاداب کند؟

وقتی صحبت از سلامت مو می‌شود، برخی ادعا می‌کنند که روغن هسته انگور می‌تواند به بازیابی درخشش و شادابی طبیعی موها کمک کند. پوست سر به‌‌طور طبیعی ماده‌ای به نام سبوم تولید می‌کند. ماده‌ای روغنی که موها را براق و سالم نگه می‌دارد. با افزایش سن، فرآیند تولید سبوم کندتر می‌شود و این امر، خشکی پوست سر و در نهایت خشکی و شکنندگی موها را در پی دارد.

بعضی از افراد برای از بین‌بردن وز موها و همچنین بازگرداندن رطوبت به پوست سر، از این روغن‌ها استفاده می‌کنند. روغن هسته انگور یکی از سبک‌ترین روغن‌ها است که بدون سنگین و چرب‌کردن موها، آن‌ها را نرم و مرطوب می‌کند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب نابودی موهای زائد بالای لب با این ادویه! را بخوانید.

روغن هسته انگور برای مو

آیا روغن هسته انگور می‌تواند با شوره سر مبارزه کند؟

دلایل مختلفی برای ایجاد شوره سر وجود دارند. روغن هسته انگور نمی‌تواند شوره ناشی از بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، درماتیت (التهاب پوست)، عفونت قارچی، درماتیت سبورئیک یا انباشت آلودگی ناشی از شست‌وشو کم را درمان کند. با این حال، روغن‌های طبیعی مانند روغن هسته انگور می‌توانند در مبارزه با شوره ناشی از خشکی پوست سر موثر باشند.

روغن هسته انگور برای رشد مو

از روغن هسته انگور به‌عنوان درمانی طبیعی برای طاسی استفاده می‌شود. تصور بر این است که لینولنیک اسید (از خانواده اسیدهای چرب امگا ۳)، رشد مو را تحریک می‌کند.

این روغن حاوی فلاونوئید است که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان‌های قوی شناخته می‌شوند‌. مطالعات نشان می‌دهند فلاونوئیدها می‌توانند سبب رشد موها شوند.

برخی از روغن‌های طبیعی از جمله روغن زیتون و روغن نارگیل برای مو ها مفید هستند، اما ممکن است حس چرب و سنگین‌شدن موها را به‌همراه داشته باشند. روغن هسته انگور سبک است و درنتیجه چنین حسی را در پی نخواهد داشت. علاوه‌بر این، وقتی از آن استفاده می‌کنید، موهای شما مرطوب، قوی و درخشنده می‌شوند. کافی است مدتی قبل از استفاده شامپو مو، چند قاشق غذاخوری از آن را بسته به طول موهای خود، روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

روغن هسته انگور برای مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب معجزه این میوه در جوانسازی پوست را دست‌کم نگیرید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…