اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق پذیرایی

10
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اشتباهات در دکوراسیون اتاق پذیرایی فضای آن را کسل‌کننده می‌کند. به همین دلیل طراحان داخلی زمان زیادی را صرف می‌کنند تا اجزای مختلف پذیرایی را بررسی کنند.
اشتباهات در دکوراسیون پذیرایی منزل

اگر احساس می‌کنید که چیدمان فضای خانه‌ شما آن‌طور که باید باشد نیست و حس راحتی و آرامش در آن ندارید، مطمئن باشید که اشتباهاتی در تزئین و چیدمان آن وجود دارد. در این مطلب از دلتا به بیان اشتباهات در دکوراسیون پذیرایی منزل می‌پردازیم.

اشتباهات در دکوراسیون پذیرایی منزل

اتاق پذیرایی یکی از مهم‌ترین فضاهای منزل بوده که باید در چیدمان آن دقت کافی داشته باشید. راهکارهای زیادی برای چیدمان آن وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید زیباترین چیدمان را در پذیرایی خود داشته باشید.

انتخاب رنگ نامناسب برای دیوارها

رنگ دیوارها تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی دکوراسیون دارد. یکی از رایج‌ترین اشتباهات در دکوراسیون پذیرایی منزل، انتخاب رنگ نامناسب است. هنگام انتخاب رنگ اتاق پذیرایی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ابعاد فضا
  • میزان نورگیری فضا
  • سبک دکوراسیون داخلی
  • رنگ کفپوش

در نهایت انتخاب رنگ امری سلیقه‌ای است. اما برای مثال در اتاقی که هیچ نوری ندارد و فضای آن تنگ است، نباید از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای و سرمه‌ای استفاده کنیم.

انتخاب رنگ نامناسب

انتخاب وسایل شبیه به هم

یکی از اشتباهات در دکوراسیون پذیرایی منزل این است که تمامی وسایل و عناصر از نظر رنگ‌، بافت و سبک شبیه هم باشند. درست است که در مطالب قبلی گفته‌ایم درصورتی‌که خانه شما کوچک است از وسایلی با رنگ روشن استفاده کنید؛ اما به این معنا نیست که وسایل همرنگ باشند.

انتخاب و چیدمان اشتباه مبلمان

یکی از اشتباهات در دکوراسیون پذیرایی منزل انتخاب اشتباه مبلمان است. مبلمان نقطه کانونی اتاق پذیرایی هستند و اگر به‌اشتباه انتخاب شوند چیدمان این فضا را به‌کلی نابود می‌کنند. به‌عنوان‌مثال اگر خانه شما کوچک است خرید مبلمان سلطنتی با تزیینات زیاد اشتباه بزرگی است. همچنین سعی کنید که مبلمان اتاق پذیرایی از یک سبک انتخاب شوند. بهتر است مبلمان را به دیوار نچسبانید.

انتخاب کفپوش نامناسب

با انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی، دکوراسیون خانه شما به کلی متحول می‌شود. انواع سنگ، سرامیک، پارکت و کفپوش‌های پی وی سی برای دکوراسیون پذیرایی کاربرد دارند. بسته به ابعاد فضا و بودجه خود باید نوع مناسب کفپوش را انتخاب کنید. اگر فضای شما کوچک و کم‌نور است، سراغ کفپوش‌های تیره نروید.

مطلب پیشنهادی:  مزایا و معایب استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان

انتخاب کفپوش نامناسب

قرارگیری اشتباه تابلوهای دیواری

یکی دیگر از اشتباهات در دکوراسیون پذیرایی منزل قرارگرفتن اشتباه تابلوهای هنری است. تابلوهای هنری باعث زیباتر شدن اتاق پذیرایی می‌شوند. اگر تابلوها در جای اشتباه روی دیوار قرار بگیرند تأثیر مخربی بر بیننده می‌گذارند. دیواری که می‌خواهید تابلو از آن آویزان کنید، با خطوط فرضی افقی به 4 قسمت تقسیم کرده و در سه‌چهارم بالایی تابلو را نصب کنید.

استفاده از قالیچه‌های کوچک در منزل

امروزه کف تمامی خانه‌ها از سنگ‌، سرامیک یا پوشش‌های چوبی است. همچنین بر روی آن از فرش‌هایی در ابعاد مختلف استفاده می‌شود. نکته مهم این است که از فرش کوچک در چیدمان پذیرایی استفاده نکنید. فرشی که در اتاق پهن می‌شود باید زیر پایه‌های جلویی مبل هم برود. پس اندازه فرش باید به‌درستی انتخاب شود.

انتخاب پرده نامناسب برای پذیرایی

پرده نقش بسیار زیادی در زیبایی فضای نشیمن و پذیرایی دارد. انتخاب پرده اشتباه باعث می‌شود که دکور خانه شما آنطور که باید زیبا به نظر نرسد. هنگام انتخاب پرده باید به نکات زیر دقت کنید:

  • میزان نورگیری فضا
  • ابعاد فضا
  • سبک دکوراسیون
  • رنگ مبلمان و دیوارها

انتخاب پرده نامناسب

سخن پایانی

دکوراسیون خانه امری تخصصی و چالش‌برانگیز است. اما شما با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توانید خانه‌ای شیک و زیبا داشته باشید. در این مطلب با چند اشتباه در دکوراسیون اتاق پذیرایی آشنا شدید. دانستن نکات درست و غلط در چیدمان و دکوراسیون به ما کمک می‌کند که انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

10 دیدگاه

  1. ناشناس

    22 اسفند 1400 در 12:39 ب.ظ

  2. ناشناس

    22 اسفند 1400 در 12:42 ب.ظ

  3. ناشناس

    22 اسفند 1400 در 4:13 ب.ظ

  4. ناشناس

    23 اسفند 1400 در 10:02 ب.ظ

  5. ناشناس

    6 فروردین 1401 در 6:14 ب.ظ

  6. ناشناس

    20 فروردین 1401 در 7:04 ب.ظ

  7. ناشناس

    15 آذر 1401 در 7:12 ب.ظ

  8. ناشناس

    16 آذر 1401 در 1:24 ب.ظ

  9. عاطفه

    18 آذر 1401 در 4:17 ق.ظ

    ممنونم کاش درمورد پذیرایی ک مستطیل شکله هم میگفتین مبل هارا چیطور بچینیم 🙏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…