زیباترین گیاهان آپارتمانی در دکور منزل

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه انواع گیاهان گوشتی آپارتمانی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده‌اند و افراد زیادی علاقه‌مند به نگهداری این گیاهان در خانه خود هستند.
انواع گیاهان گوشتی آپارتمانی

به هر گیاهی که دارای اندام‌های گوشتی، سفت، ذخیره‌کننده آب است، گفته می‌شود. این گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا بوده و دکور خانه شما را جذاب می‌کنند. ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا به معرفی انواع گیاهان گوشتی آپارتمانی بپردازیم.

گیاه گوشتی هاورتیا

خانواده هاورتیا گونه‌ای از گیاهان گوشتی هستند که اندازه کوچکی دارند. این گیاهان نور زیاد و آب کم لازم دارند. برخلاف اندازه کوچکی که دارند، انواع بسیار گوناگونی دارند، از جمله انواع آن به هاورتیا گورخری، هاورتیا شیشه‌ای، هاورتیا عنکبوتی، هاورتیا دانه برفی اشاره کرد.

انواع گیاهان گوشتی آپارتمانی

آئونیوم گیاه گوشتی

گل آئونیوم که ناز بشقابی یا گل بشقابی هم شناخته می‌شود، دارای ۳۵ گونه از گیاهان همیشه سبز که بسیاری از واریته‌ها ساقه ندارند یا ساقه کوتاهی دارند. برخی از واریته‌ها با بزرگ شدن و رشد گیاه و ریزش برگ‌های پایین ساقه ارتفاع می‌یابد. در شرایط مناسب این گیاه، گل هم تولید می‌کند. از انواع آئونیوم‌ها می‌توان آئونیوم کیوی، آئونیوم بشقابی و آئونیوم ابلق را نام برد.

انواع گیاهان گوشتی آپارتمانی

معرفی گیاه گوشتی آپارتمانی سدوم

حدود ۴۰۰ گونه در این خانواده وجود دارد که همگی برگ‌های گوشتی و آبدار دارند و در بین آن‌ها گیاهان یک ساله، چند ساله، گیاهان خزنده و گیاهان بوته‌ای یافت می‌شود. شکل و اندازه بسیار متنوعی دارند و اندازه آن‌ها از چند سانتی‌متر تا یک متر متفاوت است.

در هوای خنک و روشن رنگ قرمز خود را حفظ می‌کنند و در هوای گرم گونه‌هایی که دارای رنگدانه قرمز هستند، سبز می‌شوند. از انواع آن می‌توان به سدوم سنگی و سدوم عروسکی و غیره اشاره کرد.

گیاه گوشتی آپارتمانی سدوم

گیاه گوشتی کراسوا

کراسوا و کراسوا خرفه‌ای یکی از انواع گیاهان گوشتی آپارتمانی است که برخی آن را با کاکتوس اشتباه می‌گیرند. این گیاه رشد خوبی داشته و از برگ‌های گوشتی برخوردار است. معمولا رنگ آن سبز بوده و تا ارتفاع ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری نیز رشد می‌کند. نیاز به آب در کراسوا زیاد است و شما باید هفته‌ای دوبار تقریبا به آن آب بدهید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاه آپارتمانی استرس خانه شما را کم می‌کند سر بزنید.

گیاه گوشتی کراسوا

کالانکوئه گیاه گوشتی

این گیاه گوشتی بسیار خیره‌کننده است و در ترکیب با دیگر گونه‌های گوشتی، جلوه بسیار چشم‌نوازی خواهد داشت. این گیاه گوشتی از آن دست گیاهان گوشتی است که گل نیز می‌دهد و همین باعث می‌شود حتما از این گیاه دوست‌داشتنی در فضای خانه داشته باشید.

کالانکوئه گیاه گوشتی

کدام گیاهان گوشتی برای نگهداری در آپارتمان مناسب‌تر هستند؟

در انتخاب گیاهان گوشتی توجه کردن به نکاتی می‌تواند شما را در انتخاب گیاه مورد نظر یاری رساند که از جمله آن‌ها می‌توان به رنگ گیاه اشاره کرد. گیاهان گوشتی آپارتمانی که دارای رنگ سبز هستند مناسب برای داخل خانه و آن‌هایی که دارای رنگ بنفش مایل به نارنجی هستند، معمولا برای نگهداری در محیط بیرون از خانه مناسب هستند.

گیاهان گوشتی برای نگهداری در آپارتمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله دکور خانه شما را بی‌نظیر می‌کند را بخوانید.ّ

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…