چگونه انباری مرتبی داشته باشیم؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با استفاده از روش های ساده انباری خانه خود را مرتب کنید.
انباری

یکی از فضاهای مهمی که در اکثر خانه‎ها پیدا می‎شود انباری است. انباری‎ها نقش بسیار مهمی در برقراری نظم و ترتیب وسایل خانه دارند؛ اما اگر نتوانیم از این محیط به‎صورت مفید استفاده کنیم مشکلاتی برایمان بوجود خواهد آمد. به همین سبب امروز قصد داریم تا با ارائه راهکاری به شما نشان دهیم که چگونه می‎توان انباری مرتبی داشت.

فضا

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای داشتن انباری مرتب، فضاسازی است. شما می‎توانید با نصب قفسه‎ و طبقه بندی تمام سطوح انباری، دیوارها و حتی سقف آن، بهترین فضا را برای استفاده ایجاد کنید. زیرا زمانی‎که انباری شما بدون طبقه بندی باشد تمام وسایل موجود روی هم تلنبار شده و استفاده از محیط برایتان سخت‎تر خواهد شد.

برای ایجاد طبقه بندی در انباری ، ابتدا به این فکر کنید که بخش اعظمی از وسایل شما را چه چیزهایی تشکیل می‎دهند. بعد از اینکه اندازه و حجم وسیله‎هایتان را  ارزیابی کردید به راحتی می‎توانید برای خرید و نصب قفسه‎های خود اقدام کنید.

طبقه بندی وسایل کودکان

اغلب خانواده‎های ایرانی دارای فرزند هستند و این یعنی اینکه کوهی از اسباب بازی و وسیله‎های گوناگون در خانه همه ایرانیان پیدا می‎شود.با این اوصاف جا دادن تمام وسیله‎های پر حجم در فضاهای کوچک آپارتمانی به خودی خود کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.

اسباب بازی ها در انباری

از این رو برای اینکه در ساماندهی این وسیله‎ها در انباری‎تان دچار مشکل نشوید در وهله اول بهترین راهکار تعمیر و فروش اسباب بازی‎ها و وسایلی است که کودکانتان دیگر از آنها استفاده نمی‎کنند. برای این‎کار می‎توانید با استفاده از صفحات و اپلیکیشن های موجود آنها را به فروش برسانید یا به کسانی که نیاز دارند هدیه دهید. در وهله بعد برای اینکه بتوانید از کمترین فضا مفیدترین استفاده را ببرید بهتر است که در ابتدا حجم تمام اسباب بازی‎های بادی را کم کنید. سپس وسایل سنگین‎تر را در قفسه‎های زیرین و وسایل سبک را در قفسه‎های بالاتر بگذارید. این کار باعث می‎شود که آسیبی به وسایل‎تان نرسد و قفسه‎های نصب شده روی دیوارها از سنگینی و تخریب احتمالی در امان باشند.

نوع قفسه های انباری

برای این‎که قفسه‎هایتان در طول زمان دچار شکستگی نشده و قابلیت‎های خود را از دست ندهند بهتر است که از مواد مقاومی مانند فلزات در ساخت آنها استفاده کنید. علاوه بر این برای انباری‎هایی که مشکل رطوبت ندارند نیز می‎توانید از انواع قفسه ها و کابینت‎های چوبی‎ استفاده کنید.

انباری مرتب

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…