این کودک همیشه گرسنه است!

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کودک ۱۰ ساله به عارضه ژنتیکی نادری مبتلا است که موجب گرسنگی دائمی وی می‌شود.
سندرم پرادر ویلی

تصور کنید معده خود را با مقادیر زیادی غذای مقوی پر می‌کنید، اما هرگز احساسی را که به عنوان “سیری” می‌شناسیم تجربه نمی‌کنید. این همان چیزی است که «دیوید سو» یک پسر ۱۰ ساله سنگاپوری هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا با سندرم پرادر ویلی بیشتر آشنا شوید.

سندرم پرادر ویلی

این کودک از یک بیماری پیچیده نادر به نام “سندرم پرادر ویلی” رنج می‌برد که در کنار سایر علائم جدی بدون توجه به مقدار غذا احساس گرسنگی را در افراد مبتلا به وجود می‌آورد. این بیماری به علت از دست دادن عملکرد ژن‌ها در ناحیه خاصی از کروموزوم ۱۵ ایجاد شده و متاسفانه غیرقابل درمان است.

زندگی با سندرم پرادر ویلی (PWS) بسیار سخت است، به‌ویژه برای افرادی که از بیمار مراقبت می‌کنند. از آنجایی که میل به خوردن مداوم غذا بسیار زیاد است باید اطمینان حاصل شود که این بیماران به معنای واقعی کلمه تا سر حد مرگ غذا نمی‌خورند. افراد مبتلا به این عارضه در صورت عدم نظارت ممکن است با خوردن غذا‌های مضر مانند غذای فاسد یا زباله یا مقادیر بیش از اندازه، خود را به خطر بیندازند.

کودکان مبتلا همچنین ممکن است رفتار‌های غیرمعمولی در رابطه با غذا از خود نشان دهند. از جمله احتکار یا جستجوی غذا، سرقت غذا و سرقت پول برای خرید غذا.

دیوید سو

در مورد دیوید سو، خانواده او تمام تلاش خود را می‌کنند که فرزندشان دچار اضافه وزن نشود. آن‌ها همچنین رژیم غذایی خاصی را برای او تنظیم کرده‌اند به‌طوری که سو می‌داند چه زمانی باید غذا بخورد و چه زمانی موقع صرف میان وعده است.

عارضه نادر

تا زمانی که وزن دیوید تحت کنترل باشد امید به زندگی و کیفیت زندگی او مانند یک فرد عادی است. تنها مشکل او این است که دیوید باید تا آخر عمرش با اجبار دائمی برای خوردن غذا کنار بیاید. احتمالا خانواده‌اش برای همیشه نمی‌توانند از او مراقبت کنند؛ بنابراین باید یاد بگیرد که خودش نیز از خود در این مورد مراقبت کند.

سندرم پرادر ویلی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب ۳ اشتباه صبحگاهی که تمام روزتان را خراب می‌کند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  4. محصل

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

    ان دودلیل داره ودرمان داره که بنده سراغ دارم ۱بامقداری غذای خوشبو که دورازچشمش پخته شده و باان لقمه کوچکی درست کنید به ارامی به پشت او
    بزنند وبگویند ازانچه اشتهایت می خواهد بخور
    ۲قبل از غذاوبعداز غذاکمئ نمک بخورد وقبل ازخواب دستشویی برود
    واو انگلی دارد که معده راتحریک میکند.بایداوبرطرف شود
    دراسلام هم دعاهای متعددونمازهای متفاوت وجوددارد که ازگرسنگی مفرط دنیا وگرسنگی اخرت حفظ میکند

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…