گیاهان آپارتمانی که به نور نیاز ندارند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد نگهداری از گیاهان آپارتمانی را دارید و نگران تامین نور آن‌ها هستید، در چنین شرایطی باید به سراغ گیاهان سایه دوست و مقاوم به نور کم بروید.
گیاهانی که نیاز به نور ندارند

نگهداری از گیاهان آپارتمانی شور و سرزندگی خاصی را به محیط و ساکنان خانه منتقل می‌کند. از طرفی همه ما می‌دانیم که گیاهان برای رشد، به نور نیاز دارند. اما همه افراد از مزیت داشتن یک خانه پر نور بهره‌مند نیستند. گروهی از گیاهان آپارتمانی وجود دارند که می‌توانند در فضای کم‌ نور خانه یا حتی نور مصنوعی مانند لامپ به خوبی رشد کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در خانه کم نور زندگی می‌کنید و علاقه دارید با گیاهانی که نیاز به نور ندارند آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهانی که نیاز به نور ندارند

گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

اکثر گیاهان آپارتمانی که مقاوم به نور هستند، می‌توانند به راحتی با انواع آب و هوا هم سازگار شوند. این ویژگی باعث شده تا بیشتر افرادی که ساکن آپارتمان هستند، تعدادی از این گیاهان را در خانه خود پرورش دهند. تعدادی از این گیاهان که به نور نیاز ندارند عبارتند از:

گیاهانی که نیاز به نور ندارند

برگ عبایی

برگ عبایی جزو مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می‌رود که در محیط سایه به خوبی رشد می‌کند. اما اگر می‌خواهید گیاه شما رشد بهتری داشته باشد، آن را در مکانی قرار دهید تا در معرض نور غیر مستقیم قرار گیرد.

آبیاری این گیاه در فصل تابستان دو بار در هفته، و در فصل زمستان یک‌بار در هفته است. هنگام آبیاری به این نکته توجه داشته باشید که سطح خاک تا فاصله 3 سانتی‌متر خشک باشد.

برگ عبایی

بامبو خوش‌یمن

اگر در نگهداری گل مبتدی هستید، گیاه بامبو از دسته گیاهان مقاوم در برابر نور است. عده‌ای از افراد بر این باورند که نگهداری این گیاه در خانه برای ساکنان خوش‌شانسی به همراه دارد. نکته جالب درباره گیاه بامبو این است که این گیاه در آب نگهداری می‌شود و آب گلدان باید هر دو هفته یکبار تعویض شود. بامبو اگر در معرض نور قرار گیرد، برگ‌های آن قهوه‌ای می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  با وسایل دور ریختنی منزل خود را تزیینی کنید

بامبو خوش‌یمن

آگلونما

این گیاه با ظاهر زیبا و برگ‌های سبز و سفید، در سایه به خوبی رشد می‌کند. اما توجه داشته باشید که این گیاه سمی است و برای حیوانات خانگی خطرناک است.

گیاه آگلونما رطوبت دوست است بنابراین سعی کنید در فصل تابستان هر روز برگ‌های این گیاه را آب‌پاشی کنید. هنگام آبیاری کلی نیز، سطح خاک باید خشک باشد.

آگلونما

گندمی

گندمی جزو گیاهان مقاوم به نور است که نگهداری از آن برای افراد مبتدی راحت به نظر می‌رسد. از ویژگی‌های مثبت گیاه گندمی تصفیه هوای آپارتمان است. گیاه گندمی در برابر هوای گرم و سرد محیط نیز مقاومت بالایی دارد اما توجه داشته باشید در فصل تابستان برگ‌های گیاه را هر روز غبارپاشی کنید.

گندمی

پیشنهاد مطالعه: «مراقب این گیاهان سمی در آپارتمان باشید»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…