با خوردن این غذا بوی رشت را احساس کنید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پامادور خورشت خیلی سریع تهیه می‌شود و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست. پامادور در واقع به معنی گوجه‌فرنگی است که جزء اصلی این خورشت به‌شمار می‌رود.
طرز تهیه پامادور خورشت

پامادور ‌خورشت یکی از غذاهای خوشمزه گیلانی و فاقد گوشت است که طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد. در شمال کشور این ‌خورشت را با کته و ماهی شور سرو‌ می‌کنند. همان‌طور که‌ می‌دانید غذاهای گیلانی بسیار خوشمزه هستند و در کنار غذاهایشان از انواع مخلفات استفاده‌ می‌شود که سفره آن‌ها را زیباتر و اشتها برانگیزتر‌ می‌کند. این غذا به قدری راحت است که‌ می‌توانید در چند دقیقه یک غذای فوق‌العاده تهیه کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه پامادور خورشت را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه پامادور ‌خورشت

  • گوجه‌فرنگی یا همان پامادور ۵ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • تخم‌مرغ ۲ الی ۳ عدد
  • کره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 پامادور خورشت

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا باید گوجه‌‌ها را بلانچ کنید تا پوست آن را زودتر بکنید و این ‌خورشت را تهیه کنید. برای این کار آب داخل قابلمه بریزید تا جوش بیاید. روی گوجه‌فرنگی یک به‌علاوه با چاقو ایجاد کنید و داخل آب در حال جوش به مدت ۵ دقیقه قرار دهید. سپس روی آن آب سرد گرفته و با یک فشار به راحتی پوست گوجه را بکنید.

مرحله دوم

گوجه‌‌ها را از وسط به دو نیم کنید و اگر تخم دارد آن را بگیرید و ساطوری ریز کنید. سپس داخل یک تابه کمی کره بریزید تا ذوب شود.‌ می‌توانید مقداری روغن نیز بریزید تا کره نسوزد. گوجه‌‌های ساطوری‌شده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه‌‌ها خوش‌رنگ و آب اضافی آن‌‌ها کشیده شود و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید.

مرحله سوم

سیر‌‌ها را پوست بگیرید و پوره کنید و داخل یک تابه جداگانه کمی با زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا بوی سیر بلند شود. زیاد تفت ندهید تا بوی سیر از بین برود. سپس تخم‌مرغ‌‌ها را داخل سیر بشکنید.

مرحله چهارم

حالا تخم‌مرغ‌‌ها را خوب با سیر هم بزنید تا خودش را بگیرد. وقتی گوجه‌‌ها خوش‌رنگ شدند مخلوط تخم‌مرغ و سیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در آخر به همراه کته نوش جان کنید.

این غذا نوعی املت رشتی هم به شمار می‌آید. اگر به املت‌ها علاقه دارید، املت فرانسوی را بخوانید. گوجه‌فرنگی مقادیر زیادی بتاکارتن دارد و بسیار مفید است.

نکات کلیدی در طرز تهیه پامادور خورشت

  • به دلخواه‌ می‌توانید گوجه‌‌ها را رنده یا پوره کنید.
  • اگر دوست دارید غذای مجلسی‌تر تهیه کنید تخم‌مرغ‌‌ها را جدا نیمرو کنید در انتها روی ‌خورشت قرار دهید.

تهیه پامادور خورشت

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن غذاهای محلی بیشتر خورشت غوره مسما را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…