از ضد‌پیری تا درمان ناباروری با این گیاه جادویی

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مومیا نتیجه یک روند طولانی از تجزیه مواد گیاهی و مواد معدنی است. این ماده چسبناک، سیاه و قیر مانند است که از سنگ‌های موجود در دامنه‌های کوهستانی به دست می‌آید.
خواص و فواید مومیا

مومیا قرن‌ها است که در پزشکی سنتی هند استفاده شده است و ترکیبات آن در بسیاری از شرایط مفید است. در این مطلب از مجله دلتا، به بررسی خواص و فواید مومیا می‌پردازیم.

عملکرد مغز

مومیا از تجزیه آلی ماده گیاهی شکل گرفته و به عنوان یک مکمل یا پودر در دسترس است. ترکیبات متعدد موجود در مومیا ممکن است برای عملکرد مغز مفید باشد و حتی ممکن است به درمان آلزایمر نیز کمک کند.

پیری

یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اسید فولویک، یکی از ترکیبات کلیدی در مومیا است که به عنوان یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی عمل می‌کند. به همین خاطر، استفاده از این ماده ممکن است به کاهش رادیکال‌های آزاد و آسیب سلولی در بدن کمک کند که دو عامل کلیدی در پیری هستند.

کم خونی

کم خونی زمانی ایجاد می‌شود که خون سلول‌های سالم یا هموگلوبین کافی نداشته باشد. علل زیادی برای کم خونی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کمبود آهن اشاره کرد. کم خونی ناشی از کمبود آهن می‌تواند علائم متعددی را در بدن ایجاد کند، از جمله:

  • ضربان قلب نامنظم
  • خستگی و ضعف
  • دست‌ها و پاهای سرد
  • سردرد

مومیا حاوی مقادیر بالای اسید هومیک و آهن است که ممکن است در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن مفید باشد. با این وجود مهم است که قبل از مصرف مکمل، این گزینه را با یک پزشک بررسی کنید.

پودر مومیایی خوراکی سیاه

سرطان کبد

مطالعات نشان می دهد مومیا می‌تواند با برخی از سرطان‌ها مبارزه کند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد این ماده باعث تخریب سلول‌های سرطانی در کبد می‌شوند.

سلامت قلب

از آن‌جایی که مومیا می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد، قادر است بیماری قلبی یا پرفشاری خون را کمتر کند. مومیا همچنین ممکن است از قلب محافظت کند و سلامت قلب را بهبود بخشد. مطالعات اخیر با استفاده از موش‌های صحرایی نشان داده است که مومیا اثر محافظتی بر روی قلب دارد.

باروری در مردان و تستوسترون

مومیا برای افزایش باروری مردان نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه ۶۰ مرد نابارور مومیا را دو بار در روز به مدت ۹۰ روز مصرف کردند. پس از دوره آزمایشی، تقریبا نیمی از مردان که درمان را انجام دادند، افزایش کل تعداد اسپرم و تحرک اسپرم را تجربه نمودند، یا اینکه تعداد حرکت اسپرم به سمت تخمک بهبود یافته بود.

روش استفاده از مومیا

  • پودر مومیا را می‌توان در آب یا شیر حل کرد.
  • دوز توصیه شده مومیا، ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم در روز است. با این حال، مهم است که یک فرد قبل از مصرف مکمل‌های طبیعی با پزشک صحبت کند.

خواص و فواید مومیا چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این میوه چربی‌ها را می‌سوزاند را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…