نسخه ساده و خانگی برای کنترل فشار خون

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جهت کنترل پرفشاری خون که به عنوان بیماری خاموش شناخته می‌شود، پیش از هرگونه اقدامی باید فشار خون فرد به‌طور منظم توسط پزشک متخصص کنترل شود.
دمنوش موثر در کنترل فشار خون

انواع دمنوش‌های گیاهی، با توجه به داشتن ترکیبات و فواید بالا، بسیار برای ایمنی و سلامتی مفید هستند. در این مطلب از مجله دلتا با ۴ دمنوش موثر در کنترل فشار خون آشنا می‌شوید.

چهار دمنوش موثر در کنترل فشار خون

دمنوش موثر در کنترل فشار خون چیست

برگ زیتون

برگ این گیاه موجب کاهش قند و فشار خون بالا، کاهش چربی و اسیداوریک خون است. روزی دو بار آن را دم و میل کنید. می‌توانید هر روز یک قاشق غذاخوری از آن را در یک وعده غذایی به سالاد اضافه کنید. همچنین برای از بین بردن طعم تلخ برگ زیتون می‌توانید از نعناع استفاده کنید و یا به‌جای دمنوش آن از عرق برگ زیتون مصرف کنید.

دمنوش برگ زیتون

دمنوش زرشک موثر در کنترل فشار خون

زرشک، طبیعتی سرد و خشک دارد و ضد صفرا، تقویت‌کننده معده، کبد و قلب، سم‌زدا، برطرف‌کننده عطش و گرمازدگی و بی‌اشتهایی است. زرشک، علاوه بر تصفیه خون، داروی خوبی برای فشار خون بالا در افراد گرم‌مزاج است.

دمنوش زرشک کاهنده فشار خون

دمنوش نعناع

افرادی که سردمزاج هستند، یعنی بدنشان معمولا سرد است و گاهی دچار افت فشار خون می‌شوند، بهتر است از دم‌کرده نعناع استفاده کنند و مقداری عسل به آن بیفزایند.

نعناع ، دمنوش موثر در کنترل فشار خون

هل، دمنوش موثر در کنترل فشار خون

هل طبیعتی گرم و خشک را دارد و برای پایین آوردن فشار خون مفید است. این دمنوش خاصیت ضدالتهابی دارد و ورم را درمان می‌کند. از دیگر خواص دمنوش هل، می‌توان به پیشگیری کردن از تشکیل لخته‌های خونی، مبارزه با رشد ویروس، قارچ و باکتری، رفع تهوع، تقویت معده و از بین بردن نفخ، تقویت کلیه‌ها، رفع افسردگی، درمان یبوست، ازدیاد ادرار و در نتیجه سم‌زدایی بدن اشاره کرد.

مصرف زیاد دمنوش هل برای روده مضر است و تپش قلب را افزایش می‌دهد، به همین دلیل مصرف آن به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود. سی گرم یا یک قاشق از هل را همراه یک و نیم لیوان آب جوش دم کنید. پس از پانزده دقیقه دمنوش آماده است. برای سرو این دمنوش از شکر استفاده کنید.

خواص دمنوش هل

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با این آجیل‌ها از چربی شکم خلاص شوید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…