چه فرشی را برای کجا استفاده کنیم؟

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون در هر خانه، فرش است. فرش‌ها، بخصوص فرش‌های دستباف ایرانی، یک اثر هنری محسوب می‌شوند و نقش‌ها و انواع مختلفی دارند.
چه فرشی را برای کجا استفاده کنیم

نکته‌ای که معمولا فراموش می‌شود این است که هر فرشی، هر چقدر هم که زیبا و باکیفیت باشد، مناسب هر خانه‌ای نیست و انتخاب فرش مناسب، اصول و قواعدی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چه فرشی را برای کجا استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید.

فرش‌هایی به سبک مدرنیته

چه فرشی را برای کجا استفاده کنیم

در خانه‌هایی با چیدمان مدرن همیشه سعی بر این است که از خطوط صاف و ساده و ترجیحا رنگ‌های یک‌دست استفاده شود و وسایل بیشتر حالت شیشه و استیل داشته باشند. برای انتخاب رنگ مناسب منزل به مطلب این رنگ‌ها در خانه انرژی منفی ایجاد می‌کنند سر بزنید.

از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که وسایل مدرن بیشتر حالت هندسی‌ ساده دارند. فرش‌هایی با طرح‌های منظم هندسی تودرتو یا فرش‌هایی با تلفیق رنگ‌های خنثی و در عین حال گرم سبب القای حس پویایی در خانه و جریان داشتن زندگی است.

فرش‌های دکوراسیون امروزی

چه فرشی را برای کجا استفاده کنیم

سبک دکور مدرن و امروزی اغلب باهم اشتباه گرفته می‌شوند در صورتی که شاید نزدیک به هم باشند اما تفاوت‌های اساسی هم با یکدیگر دارند.

در چنین سبک‌های امروزی دست طراح برای انتخاب اجزایی با طرح‌های شکسته و منحنی باز است. در صورتی که در سبک مدرن هرگز از طرح‌های منحنی‌دار در طراحی المان‌ها استفاده نمی‌شود.

پس می‌توان گفت حتی در طراحی فرش‌های امروزی نیز انعطاف بیشتری نسبت به نوع مدرنیته آن وجود دارد. زیرا پایبندی خاصی نسبت به قوانین چیدمان اشکال هندسی ندارد.

به علاوه در چنین دکورهایی اهمیت بیشتری به راحتی و خودمانی بودن فضا داده می‌شود. بنابراین در انتخاب فرش هم می‌توان آسان‌تر گرفت. چرا که در طراحی مدرن، فضای خانه حالت رسمی‌تری دارد اما در اینگونه دکورها صمیمت فضا و اجزا بیشتر است.

فرش‌های سبک مینیمال

فرش های سبک مینیمال

این گونه فرش‌ها طرفداران خاص خود را دارد اما یکی از گونه‌های پرطرفدار در بین نسل نو است. طرح این فرش‌ها بسیار نزدیک به نوع طراحی فرش‌های مدرن است، البته با میزان سادگی بیشتر.

فرش‌های سبک مینیمال پالت رنگی ساده و خنثی دارند. به‌گونه‌ای که طراح از تضادهای رنگی برای ایجاد تعادل در فرش استفاده می‌کند. مثل رنگ‌های سیاه و سفید در کنار هم یا امثال چنین رنگ‌هایی که هم زیبایی بصری فضا را از بین نبرد هم اینکه چشم‌نواز باشد.

در اینگونه طراحی‌ها از زرق و برق و وسایل تجملاتی دوری می‌شود و وسایل تا حد امکان بسیار ساده در کنار هم چیده می‌شوند. فرش‌ها نیز در این بین کمک شایانی به از بین بردن حالت سردی فضا می‌کنند.

بعضی چنین سبک‌هایی را به علت حذف بسیاری از عناصر نمی‌پسندند اما در این سبک فقط وسایل اضافی حذف شده‌اند نه وسایل ضروری.

بنابراین در طراحی این فرش‌ها نیز تا حد امکان از طرح‌های انتزاعی همراه با پالت رنگی متضاد متشکل از دو یا سه رنگ یا رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود.

فرش های مینیمال

پیشنهاد مطالعه: مطلب سقف کوتاه خانه را بلندتر نشان دهید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…