۲۰ روش طراحی هوشمندانه آپارتمان های کوچک (+ویدئو)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با ترفندهای طراحی آپارتمان های کوچک آشنا شوید.
آپارتمان های کوچک

یکی از دغدغه‎های رایج امروز، نحوه چیدمان اصولی و طراحی آپارتمان های کوچک و خانه های کم متراژ است. خانه های کوچکی که گاهی برای چیدن وسیله های مورد نیازمان در آن مجبور می‎شویم از خریدن بسیاری از وسیله ها چشم پوشی کنیم.

اما همان‎طور که می‎دانید با رشد ساخت و ساز روز افزون چنین خانه‎هایی ترفندهای چیدمان داخلی نیز دستخوش تغییر شده‎اند. به این شکل که شما دیگر مجبور نیستید از کمترین وسیله در خانه‎ی خود استفاده کنید. بلکه با بکارگیری این روش های سودمند خواهید توانست به راحتی در کمترین فضا بیشترین وسیله‎ی موجود را بچینید.

در این شیوه استفاده از کاناپه‎های تخت خواب شو و چند منظوره، رخت آویزهای قابل حمل، کانترهای پرتابل و چرخان و استفاده از دیوارهای کشویی یا جمع شونده می تواند به شما کمک کند.

مبل‎ها و کاناپه‎های تاشو و کم‎جا با اشغال کمترین فضا بیشترین کاربری را برای شما ایجاد می‎کنند. همچنین با استفاده از کانترهای چرخان در ورودیِ آشپزخانه‎ی خود به راحتی می‎توانید مواقعی که نیازی به استفاده از میز ندارید آن را جمع کرده یا با چرش آن به سمت دیگری از آشپزخانه و با گذاشتن گلدانی روی آن بعنوان یک محفظه‎ی تزئینی استفاده کنید.

یکی دیگر از ترفندهای موجود در چیدمان آپارتمان های کوچک استفاده از فضاهای پرت، زیر پله‎ها، کنج‎های دیوار و… است.

شما با استفاده‎ی درست از فضاهای نامبرده به راحتی می‎توانید از محیط‎های پرت دیوار با نصب قفسه‎هایی کوچک استفاده کنید. یا با طراحی خلاقانه از زیر پله‎های خود بعنوان مکانی برای قرار دادن کفش‎ها، لباس‎ها یا کتاب‎های خود استفاده کنید.

اگر شما نیز در آپارتمان های کوچک زندگی می‎کنید یا برای چیدن وسایل خود دچار مشکل هستید می‎توانید با مشاهده‎ی ویدیوی این گزارش از ایده های خلاقانه‎ی آن استفاده کنید و خانه زیبایی را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…