عید به برزیل ایران سفر کنید!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبادانی‌ها آنقدر به تیم فوتبال برزیل علاقه‌مند هستند که ترجیح می‌دهند شهر خود را با این نام معرفی کنند.
برزیل ایران

وقتی نام آبادان می‌آید، یاد چه می‌افتید؟ لهجه‌ گرم بچه‌های آبادان؟ عینک ریبن؟ یا شاید هم یاد کشور برزیل می‌افتید. خیلی‌ها این شهر جذاب و دیدنی را به دلیل علاقه بسیار مردم این شهر به تیم فوتبال برزیل، به برزیل ایران می‌شناسند. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری برزیل ایران مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

بازار ته لنجی

بازار ته لنجی یکی از بازارهای معروف و پرطرفدار آبادان است. در این بازار شما می‌توانید هر محصول خارجی را که می‌خواهید، با قیمت مناسب پیدا کنید. زیرا این محصولات به واسطه اینکه توسط ملوانان و کارگرهای لنج‌ها وارد کشور می‌شوند، مشمول تعرفه‌های گمرکی نمی‌شود و قیمت‌هایشان مناسب است.

آبادان برزیل ایران

اروند رود

اروند رود نیز همانند رودهای دیگر آن منطقه، مثل دجله و کارون، جزو مناطق مرزی کشورمان با عراق به شمار می‌آید. این رود در حقیقت از ارتفاعات قفقاز، یا همان سرزمین ارمنستان کنونی نشات می‌گیرد و به سمت جنوب جاری می‌شود. اروند رود بدون شک، جزو جاهای دیدنی آبادان به شمار می‌آید و قدم‌زدن شبانه در کنار آن واقعا لذت بخش است. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب اردبیل، سرزمین چشمه‌های بهشتی را هم مطالعه کنید.

آبادان برزیل ایران

سید عباس

سید عباس نه امام است و نه امامزاده، اما برای او در سال ۱۲۹۸ یک زیارتگاه کوچک بنا کرده‌اند. وی از خاندان سادات بوده و در میان مردم آبادان اجر و قرب زیادی داشته است. او یک شهروند معمولی بوده که از نظر مردم آبادان، به دلیل اعمال نیکش، نفس حقی داشته و دعاهایش مستجاب می‌گشته است. به همین دلیل پس از وفات وی، گنبد و بارگاهی برای وی ایجاد کردند تا مردم حاجات خود را باز هم پیش سید عباس بیاورند. دیدن مردم بومی، که از دور و نزدیک برای زیارت سید عباس و حاجت گرفتن می‌آیند، آن را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی آبادان کرده است.

 برزیل ایران کجاست

جزیره مینو

شاید نام «فیلم برج مینو» ساخته‌ ابراهیم حاتمی‌کیا را شنیده باشید. این فیلم در «جزیره‌ مینو» در مسیر آبادان به خرمشهر ساخته شده است. در فصل مهاجرت پرندگان مهاجر، بسیاری از پرندگان، جزیره‌ مینو را به‌عنوان زیستگاه موقت خود انتخاب می‌کنند. در نتیجه، جزیره‌ مینو برای عاشقان طبیعت، به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی آبادان تبدیل شده است.
رستوران‌های جذاب این جزیره، ماهی‌های محلی را به شیوه‌ سنتی کباب می‌کنند و در سراسر سال با غذاهای خوشمزه‌ جنوبی منتظر شما هستند.
 برزیل ایران کجاست
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب اکوکمپ متین آباد، تجربه متفاوت کویر در نزدیکی تهران بزنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

    عالی چون همیشه👍👍👍

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۷ ق٫ظ

  4. جمال

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

    فلافل ابادان یادتون نره

    پاسخ

    • زینب حلبی نژاد

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ق٫ظ

      سپاس از نظرات شما.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…