اصول ست کردن لباس که باید بدانید!

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ست کردن لباس تاثیر شگفت‌انگیزی در زیبایی ظاهری افراد دارد. افرادی که هوشمندانه رنگ لباس‌های خود را با یکدیگر ست می‌کنند، معمولا توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.
اصول ست کردن لباس

اگر از روز قبل، برای ست کردن لباس‌های خود، برنامه‌ریزی کنید و از اصول آن آگاهی داشته باشید می‌توانید در هر جمعی که حضور پیدا می‌کنید، بدرخشید. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با اصول ست کردن لباس آشنا کنیم.

اصول ست کردن لباس را بدانید!

خرید لباس‌هایی با رنگ مشکی، سفید و طوسی

اگر هنگام خرید، لباسی را پسند کرده‌اید که در آن رنگ مشکی، طوسی یا سفید به‌کار رفته است، نگران ست شدن آن‌ها نباشید. این رنگ‌ها با بیشتر رنگ‌ها قابلیت ست شدن دارند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید مطلب کفش‌های عید ۱۴۰۱ معرفی شدند! را بخوانید.

اصول ست کردن لباس

ست کردن کیف با شلوار یا دامن از اصول ست کردن لباس

یکی از اصول ست کردن لباس زنانه، ست کردن کیف با رنگ شلوار یا دامن است. نیازی نیست که کفش شما دقیقا هم‌رنگ کیف شما باشد. در گذشته اگر کسی کیف و کفش یک‌رنگ نداشت، به‌عنوان انسان بد سلیقه شناخته می‌شد اما در دنیای امروز، این ترکیب کاملا رد شده است و به‌نظر می‌رسد تنها استفاده از یک تناژ خاص و مشابه کیف، برای انتخاب کفش کفایت می‌کند.

طرح‌های شلوغ را با طرح‌های ساده بپوشید

هیچ‌وقت نباید در استفاده از طرح‌های شلوغ، زیاده‌روی کنید. استفاده از شال، کیف و شلوار مجلسی طرح‌دار با مانتو یا پیراهن طرح شلوغ، ممنوع است. نه تنها استفاده از طرح‌های شلوغ باعث به‌هم‌ریختگی فکری در اطرافیان شما می‌شود بلکه از زیبایی لباس شما می‌کاهد.

با اکسسوری‌ها هارمونی ایجاد کنید

استفاده از اکسسوری‌ها هم اصول و قواعد خود را دارد. می‌توانید رنگ تل، گل سر، گوشواره، عینک و دیگر زیورالات را با یکی از رنگ‌های زمینه‌ای لباس‌های خود ست کنید. در استفاده از اکسسوری‌ها و زیورآلات زیاده‌روی نکنید تا زیبایی اکسسوری‌ها به چشم بیاید و در عین حال، شلوغی ظاهری ایجاد نکند.

اصول ست کردن لباس

اسپرت یا مجلسی در اصول ست کردن لباس

اگر لباس شما اسپرت است، بهتر است از هیچ لباس مجلسی استفاده نکنید. اگر تیپ مجلسی دارید سعی در انتخاب لباس‌هایی کنید که کاملا مجلسی است. مثلا استفاده از یک مانتو کتی و شومیز، همراه با شلوار راسته‌ای پارچه‌ای، قطعا با کفش مجلسی جلوه‌گری می‌کند. از جوراب در تیپ مجلسی تا حد ممکن استفاده نکنید به‌ویژه اگر کفش‌های شما جلوباز باشد.

لباس خیلی تنگ یا گشاد ممنوع

ست کردن لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد، کار بسیار سختی است و از طرفی زیبایی لازم را ایجاد نمی‌کند. اگر لباس شما گشاد است، دقت کنید که سرشانه‌های آن، دقیقا اندازه شما باشد. در ست کردن لباس‌های گشاد، لباس‌های زیرین، باید کوتاه‌تر از لباس‌های رو باشند.

اصول ست کردن لباس

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب مانتو جین را با چه رنگ شالی بپوشیم؟! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…