این گیاهان آپارتمانی به خاک نیاز ندارند!

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهانی که در آب رشد می‌کنند یک گزینه عالی برای افرادی هستند که به دنبال گیاهانی سالم و زیبا برای نگهداری در آپارتمان خود می‌گردند.

گل‌ها و گیاهان به دلیل زیبایی و طراوتی که به فضای منزل می‌بخشند، همیشه طرفداران زیادی دارند. در این مطلب از دلتامگ به معرفی گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند می‌پردازیم.

حسن یوسف

حسن یوسف از جمله گیاهان خاکی است که نگهداری از آن در آب هم امکان‌پذیر است. برای نگهداری از این گیاه، نور باید متوسط و غیرمستقیم باشد و دمای موردنیازش هم بین ۲۱ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد است. کوددهی هم باید ماهی یک‌مرتبه انجام شود.

گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند

اسپاتی فیلوم

کسانی که تمایل به نگهداری از اسپاتی فیلوم به‌صورت آبی دارند باید دمای بین ۱۸ تا ۲۸ درجه را برایش فراهم کرده و از گذاشتن گیاه در کنار پنجره خودداری کنند. زیرا این گیاه به نور مستقیم و سرمای شدید حساس است و باید هر سه روز یک‌بار آبپاشی بشود. کوددهی این گیاه به‌صورت اسپری است و باید هر ماه یک‌بار انجام شود.

گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند

بگونیای آبی یکی از گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند

دمای موردنیاز بگونیا بین ۱۸ تا ۲۵ درجه است و نور موردعلاقه گیاه زیاد و غیرمستقیم است. کوددهی ماهی یک‌بار انجام می‌شود و به‌صورت اسپری است. ولی در دوران گلدهی مقدار کوددهی باید افزایش داشته باشد.

بگونیای آبی

برگ انجیری یکی از گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند

این گیاه مقاوم آپارتمانی شرایط آبزی شدن را دارد. نور غیرمستقیم و دمای ۱۵ تا ۲۸ درجه برایش مناسب است. کوددهی هم ماهی یک‌بار و به‌صورت اسپری انجام می‌شود.

برگ انجیری

ارکیده یکی از گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می کنند

یکی از گیاهان آپارتمانی که در آب رشد می‌کنند ارکیده است. ارکیده می‌تواند یک گیاه آبزی باشد، به شرطی که نور غیرمستقیم و دمای بین ۱۲ تا ۲۸ درجه برایش مهیا شود.

مطلب پیشنهادی:  چه کسانی از ما تنفر دارند؟

ارکیده

پیله‌آ گیاه آبی مخصوص آپارتمان

پیله‌آ به دلیل وجود رگه‌های نقره‌ای رنگ بر روی برگ‌ها، به گیاه آلومینیومی معروف است. نور غیرمستقیم و دمای معمولی برای این گیاه مناسب است. کوددهی باید در فصول بهار و تابستان و هر ۲ تا ۴ هفته انجام شود.

در کمترین زمان آشپزخانه خود را برق بیندازید!

چرا برگ گیاهان آپارتمانی ما سوراخ می‌شوند؟

7 روش ساده برای نظافت حمام و دستشویی!

4 روش از بین بردن لکه چربی روی اجاق گاز

3 روش ساده برای از بین بردن زردی وسایل برقی