نابودی جای جوش با این ۳ ماده معجزه‌آسا

۸
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درمان جوش صورت و رفع جای جوش یکی از مهم‌ترین دغدغه کسانی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند و درگیر این مشکل هستند.
درمان جای جوش صورت

بدیهی است که هیچ‌کس دوست ندارد بر روی صورت خود جای جوش داشته باشد! جوش نسبتا به‌راحتی از بین می‌رود، اما از بین بردن جای جوش کمی سخت است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با ۳ ماده خوراکی برای درمان جای جوش صورت آشنا خواهیم کرد.

مواد خوراکی شگفت‌انگیز برای درمان جای جوش صورت

آبلیمو

خواص روشن‌کننده آبلیمو برای پوست شناخته‌شده است. آبلیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های برطرف‌کننده جای جوش به حساب می‌آید. این ماده همچنین پوست را ترمیم و جوانسازی می‌کند.

آبلیمو تازه را با فشردن لیموترش بگیرید. اگر پوست حساسی دارید با کمی آب آن را رقیق کنید. با یک تکه پنبه، آبلیمو را روی جای جوش‌ها بمالید. کمی فرصت دهید تا خشک شود. با آب خنک پوست صورت خود را بشویید. هر دو روز یک بار این کار را تکرار کنید تا در مدتی کوتاه از تیرگی‌های جای جوش خلاص شوید. بعد از هر بار استفاده از این روش، حتما پوست خود را با میزان کافی مرطوب‌کننده رطوبت‌دهی کنید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب جوانسازی پوست شما با این ترکیب خانگی را بخوانید.

درمان جای جوش صورت

از بین بردن جای جوش با جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت لایه‌برداری دارد. بنابراین می‌تواند به‌عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جای جوش به‌کار رود. این ماده با ساییدن بافت نقاط تیره و جای جوش، باعث می‌شود این نقاط به تدریج از بین بروند. اگر مرتب از آن استفاده کنید می‌توانید به‌سرعت جای جوش‌های خود را از بین ببرید.

برای این کار ابتدا باید خمیری از بی‌کربنات‌سدیم تهیه کنید. جوش‌ شیرین را در ظرفی بریزید، کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یک‌دست آماده شود. خمیر را روی جای جوش قرار دهید. بگذارید خمیر در طول شب روی جوش بماند و صبح آن را بشویید. با استفاده مداوم، طی چند روز تا یک هفته از شر جای جوش‌ها خلاص می‌شوید.

درمان جای جوش با عسل

عسل درمان خوبی برای آکنه و جوش‌های قرمز و ملتهب است. عسل به‌علت خاصیت ضدباکتریایی که دارد درمان خوبی برای بسیاری از مشکلات پوستی محسوب می‌شود. یکی از این کاربردها رفع نقاط تیره و جای جوش‌های پوستی است. توصیه می‌شود برای درمان جای جوش از عسل خام استفاده کنید. روش استفاده به‌صورت زیر است.

کمی عسل خام را مستقیما روی نقطه جوش قرار دهید. بگذارید شب تا صبح روی صورت شما بماند و صبح آن را با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به‌سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

درمان جای جوش صورت

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب نکاتی ساده ولی بسیار موثر در جذاب شدن ناخن‌ها را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ب٫ظ

    سلام ممنونم بابت مطالب مفیدتون من یه سوالی دارم اینکه من روی سطح پوستم چاله هایی از جوشهام مونده میخواستم بدونم که روش درمانی مطمئنی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ب٫ظ

      سلام، از همراهی شما سپاسگزارم
      می‌توانید از ماسک‌های طبیعی برای درمان جوش و جای جوش که مطالبش داخل مجله دلتا گذاشته شده است، استفاده کنید.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ق٫ظ

    فوق‌العادس مطالب

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…