سریع‌ترین روش پاک کردن لکه‌های دیوار

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با دانستن ترفندهای تمیز کردن دیوار دیگر از این کار فرار نمی‌کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
ترفندهای تمیز کردن دیوار در منزل

تمیز کردن دیوار به خاطر مساحت زیاد و ارتفاع بلند همواره کار سختی به‌نظر می‌آید اما چاره‌ای نیست. باید حداقل سالی یک‌بار سقف‌ها و دیوارها را تمیز کرد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به ترفندهای تمیز کردن دیوار در منزل می‌پردازیم.

چگونه رد تابلوها را روی دیوار پاک‌کنیم؟

حتما برای شما هم پیش‌آمده است که هنگام تغییر دکوراسیون با جای تابلو روی دیوار مواجه شوید. برای جلوگیری از چنین مشکلی بهتر است به چهارگوشه تابلو، چوب بچسبانید تا فاصله بین تابلو تا دیوار به‌وجود آید. اگر چنین کاری نکرده‌اید و جای تابلو روی دیوار ایجادشده است، بهترین راه‌حل، تمیز کردن دیوار با بخارشور است. این کار خیلی راحت دورنگی دیوار را از بین می‌برد. اگر بخارشور در دسترس ندارید در محلول شوینده خود از آب گرم استفاده کنید.

ترفندهای تمیز کردن دیوار در منزل

لکه‌های مداد رنگی از روی دیوار

پاک کردن لکه‌های مداد رنگی روی دیوار به کمک یک مسواک کهنه و کمی خمیردندان امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید برای پاک کردن این خطوط، مقداری جوش‌شیرین را درون آب حل کرده و با پنبه روی آن‌ها بکشید تا تمیز شوند. سپس با دستمال آن را خشک کنید. ترفندهای بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب ۴ ایده عالی برای بزرگ کردن کمد لباس بخوانید.

جای انگشتان دست بر روی دیوار

شما هم حتما با جای لکه‌های انگشتان دست در نقاط مختلف منزل مثل اطراف کلید پریزها و بخصوص اتاق کودکان خود مواجه شده‌اید. برای پاک کردن جای انگشتان دست بر روی دیوار، از سیب‌زمینی استفاده کنید. در این روش سیب‌زمینی را از وسط نصف کرده و روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج تمیز جای لکه‌ها را پاک‌کنید.

ترفندهای تمیز کردن دیوار در منزل

لکه خودکار روی دیوار

برای پاک کردن خودکار از روی دیوار رنگ‌شده می‌توانید از الکل سفید استفاده کنید. برای این کار ابتدا به مقدار کافی الکل سفید بر روی پنبه بریزید، به‌طوری‌که از روی پنبه نچکد. سپس پنبه را روی جای خودکار بر روی دیوار رنگ‌شده فشار دهید. درصورتی‌که جوهر خودکار به پنبه منتقل نشد، دوباره با مقدار پنبه دیگری امتحان کنید. از مالیدن پنبه بر روی قسمت‌های لک شده خودداری نمایید. این کار باعث پخش شدن لکه می‌شود. سپس یک پارچه تمیز را به مقداری الکل آغشته کرده و روی باقی‌مانده لکه بمالید تا به‌طور کامل محو شود. در پایان، جای لکه را با پارچه خشک تمیز کنید.

لکه خودکار روی دیوار

پاک کردن دوده از دیوار گچی

امروزه در شهرهای بزرگ، به دلیل آلودگی هوا و وجود آلاینده‌های مختلف، دوده و سیاهی از اصلی‌ترین علل کثیفی بر روی دیوارها هستند. این دوده‌ها معمولا در اطراف بخاری، شوفاژ، دهانه کولر و غیره جمع می‌شوند. شما برای پاک کردن دوده از دیوار گچی ابتدا باید به‌وسیله جاروبرقی دیوار و سقف خانه را تمیز کنید.

بعد از اینکه کل دیوار و سقف را جارو کشیدید، کمی پودر لباسشویی و آب را با هم مخلوط‌ کنید و با یک پارچه کتان تمیز، روی قسمت‌های دوده گرفته بکشید. برای تاثیر بهتر می‌توانید محلول آب و پودر لباسشویی را کمی غلیظ‌تر کنید. در انتها با پارچه کتان تمیز، دیوار را خشک ‌کنید.

پاک کردن دوده از دیوار گچی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای استفاده از فرش کهنه که قطعا نمی‌دانید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  3. زمانی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…