ترفندهای استفاده از فرش کهنه که قطعا نمی‌دانید!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقریبا در خانه هر ایرانی یک فرش و موکت بلا استفاده پیدا می‌شود، چرا که همه ما به فرش کردن خانه خود عادت داریم.
کاربردهای فرش و موکت کهنه

اگر شما هم در خانه خود یک فرش و یا موکت بلا استفاده دارید که بخشی از آن دچار لکه، سوختگی و یا بسیار کهنه شده است و نمی‌دانید با آن چه کنید، با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید. در اینجا به بیان کاربردهای فرش و موکت کهنه می‌پردازیم.

استفاده به‌عنوان زیر گلدانی

بسیار پیش می‌آید که موقع آب دادن به گلدان، آب از زیر آن راه بیفتد. اگر با این مشکل مواجه هستید کافی است که موکت یا فرش کهنه را قطعه‌بندی کرده و دوردوزی کنید. سپس آن را زیر گلدان بگذارید. در این صورت آب خارج شده از گلدان را جذب می‌کند.

استفاده به‌عنوان زیرانداز

کودکان کم سن و سال و یا کودکی که ۴ دست و پا راه می‌رود مرتب به کل فضای خانه سرک می‌کشند. ممکن است کف خانه پارکت یا سرامیک و سنگ باشد. در این شرایط می‌توانید یک تکه موکت یا فرش کهنه است را در زیر او پهن کنید.

کاربردهای فرش و موکت کهنه

استفاده در زیر نردبان

ممکن است فضای منزل یا محل کار شما به شکلی است که مرتب از یک نردبان استفاده می‌کنید. حتما یک تکه موکت و یا فرش را همیشه داشته باشید که زیر نردبان پهن کنید. بدین ترتیب هم نردبان لغزش کمتری خواهد داشت. همچنین در صورت خیس و گلی بودن زمین با کشیدن کفش روی این تکه فرش خطر لغزیدن را به حداقل خواهید رسانید.

کاربردهای فرش و موکت کهنه

استفاده به‌عنوان زیرپایی

اگر در خانه باغچه‌ای کوچک دارید که گاهی رسیدگی می‌خواهد، قطعا استفاده از یک تکه فرش برای زیر زانو در موقع کار کمک بزرگی برای خستگی کمتر خواهد بود. برای اینکه مبلمان کهنه خود را نو کنید به مطلب با این ۵ روش مبلمان کهنه خود را نو کنید سر بزنید.

استفاده به‌عنوان زیرپایی

استفاده به‌عنوان زیرلیوانی

یکی از کاربردهای فرش و موکت کهنه استفاده به استفاده به‌عنوان زیرلیوانی است. در صورتی که یک تکه موکت زیبا در خانه دارید که بخشی از دچار لکه یا سوختگی شده است، می‌توانید به شکل دیگری از آن استفاده کنید. آن را تکه تکه کرده و به‌عنوان زیر لیوانی یا زیر قابلمه و غیره از آن استفاده کنید. برای این کار بهتر است موکتی را انتخاب کنید که زیباتر از بقیه باشد.

استفاده به‌عنوان فرش پادری

اگر فرش یا موکتی دارید که آن را می‌پسندید و کهنه هم نشده اما بخشی از آن لک شده یا سوخته، می‌توانید به‌راحتی و با خلاقیت خود آن را مورد استفاده قرار دهید. به‌عنوان مثال یک جای پا روی کاغذ در آورده و روی محل لک یا سوختگی قرار داده و ریزه‌هایی از همان موکت یا رنگ مخالف را با چسب روی جای پا بچسبانید و در راهرو یا به‌عنوان پادری و غیره استفاده کنید.

استفاده به‌عنوان فرش پادری

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین مدل‌های پرده برای نوروز ۱۴۰۱ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…