امن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امنیت اطلاعات در دنیای امروز، حتی اگر چیزی برای مخفی‌کردن وجود نداشته باشد، باز هم امر بسیار مهمی به حساب می‌آید. خوشبختانه بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تا از دسترسی هکرها به اطلاعات شما جلوگیری شود.
امن ترین پیام رسان ها

در حال حاضر رمزگذاری ” سرتاسر ” بهترین و امن‌ترین روش رمزگذاری است. در این روش تنها فرستنده و دریافت‌کننده‌ به کلید مذکور دسترسی دارند و اطلاعات جابه‌جا می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی امن ترین پیام رسان ها می‌پردازیم. همراه ما باشید.

رمزگذاری چیست؟

رمزگذاری، به زبان ساده، فرآیندی است که در طی آن محتوای داده‌های شما به‌طور نامنظم در کنار یکدیگر قرار داده شده و در واقع پازلی تشکیل می‌شود که تنها فرد دریافت‌کننده کلید حل و تبدیل آن به متن قابل خواندن را در اختیار خواهد داشت. نوع رمزگذاری تعیین می‌کند که چه کسی این کلید را در اختیار داشته باشد.

امن ترین پیام رسان ها

سیگنال

سیگنال در حال حاضر امن‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان است. این اپلیکیشن رایگان و متن باز از روش رمزگذاری سرتاسر استفاده کرده و تمام روش‌های ارتباطی از جمله پیام‌های صوتی، متنی، ویدیویی و گفت‌وگوهای درون گروه‌ها را در امن‌ترین حالت ممکن حفظ می‌کند.

مدیرعامل سیگنال در خصوص امنیت این اپلیکیشن ادعا کرده است که او می‌تواند تمام اطلاعات حساب خود را در برابر هزاران نفر به نمایش بگذارد اما آن‌ها تنها قادر خواهند بود تا مدت زمان استفاده او از این اپلیکیشن را مشاهده کنند. در واقع تنها افراد دریافت‌کننده‌ امکان مشاهده پیام‌های ارسالی را دارند و هیچ شخص دیگری امکان چنین کاری را نخواهد داشت.

امن ترین پیام رسان ها

واتساپ

اپلیکیشن محبوب واتساپ به امنیت بالا شهرت ندارد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران آن به اپلیکیشن‌های امن‌تری مانند سیگنال و تلگرام جذب شوند. با این وجود، واتساپ از رمزگذاری سرتاسر برای تمام گفت‌وگوها، تماس‌ها و ارسال فایل‌ها و تصاویر چه در داخل گروه‌ها و چه خارج از آن‌ها استفاده می‌کند.

تلگرام

تلگرام یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی بوده که از امنیت نسبتا بالایی برخوردار است. تمام تماس‌های ویدیویی و صوتی در این اپلیکیشن به‌صورت پیش‌‌فرض از رمزگذاری سرتاسر بهره می‌برند اما این موضوع برای پیام‌های متنی و اشتراک فایل صدق نمی‌کند و در حالت پیش‌فرض، تنها پیام‌های بین کاربر و سرورهای تلگرام رمزگذاری‌شده هستند.

این نوع رمزگذاری تنها در پیام‌های یک به یک و خارج از گروه ارائه شده و کاربران روی پیام خود کنترل کامل دارند. برای مثال شما می‌توانید تعیین کنید که پیام پس از مدت زمانی مشخص حذف شود و یا به‌صورت دستی آن را از تاریخچه‌ خود و شخص دریافت‌کننده حذف کنید. این پیام‌ها در سرورهای ابری تلگرام نیز ذخیره نشده و از بالاترین امنیت بهره می‌برند.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین طراحی ناسا که شما را شوکه خواهد کرد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…