خواص بهار نارنج، گیاهی ضد نفخ و افسردگی

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق نظر و گفته کارشناسان گیاهان داروئی در ارتباط با گیاه بهار نارنج باید اشاره کرد که شکوفه‌های بهارنارنج دارای طبع گرم و خشک بوده و باعث تقویت مزاج مغز و قلب می‌شود.
خواص بهار نارنج برای سلامتی

بهار نارنج، شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی‌های فصلی، عرقیجات و غیره کاربرد بسیار دارد. ترکیبات فعالی ازجمله روغن فعال، فلانوئیدها و فورانوکومارین در بهار نارنج وجود دارد و همچنین دارای ویتامین‌های B، C و D است. با مجله دلتا همراه باشید تا با خواص بهار نارنج برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

دمنوش

خواص بهار نارنج برای سلامتی چیست؟

ازجمله خواص گیاه دارویی بهار نارنج می‌توان به تقویت در مزاج مغز و قلب، اشتهاآوری قوی، تسکین ناراحتی‌های سینه، بسته شدن منافذ پوست، ضد نفخ بودن و رفع گازهای دستگاه گوارش اشاره کرد. برخی از خواص مصرف بهارنارنج را در ادامه بخوانید.

مصرف بهار نارنج را در بهار فراموش نکنید

کارشناسان گیاهان دارویی عنوان کردند: بهتر است در ایام فصل بهار که شیوع امراض ویروسی مانند سرخک، آبله و سرخجه است، عرق بهار نارنج رقیق‌شده مثلا یکی دو قاشق به ازای هر لیوان آب نوشیدنی به کودکان داده شود.

خواص بهار نارنج

بهار نارنج، دوستدار پوست

همچنین بهار نارنج، پوست را مرطوب، نرم و شفاف کرده و علاوه‌بر این از عفونت‌های قارچی و باکتریایی محافظت و چربی پوست را متعادل می‌کند به همین دلیل برای جلوگیری از بروز آکنه به کار می‌رود.

مبارزه با افسردگی با بهار نارنج

روغن بهار نارنج به‌دلیل داشتن خاصیت رایحه‌درمانی برای افراد مبتلا به افسردگی مزمن مفید است. این روغن با تقویت روحیه، احساس ناراحتی، ناامیدی و پوچی را از شما دور کرده و موجب آرامش و شادی شما می‌شود.

 

مبارزه با افسردگی با بهارنارنج

درمان بی‌خوابی از خواص بهار نارنج برای سلامتی

بهار نارنج بر روی سیستم عصبی مرکزی انسان تاثیری آرام‌بخش می‌گذارد و به همین دلیل درمانی فوق‌العاده برای بی‌خوابی، اضطراب و تسکین اعصاب است.

حواستان جمع باشد!

مصرف این گیاه مانند دیگر گیاهان دارویی موارد منعی نیز دارد. استفاده از روغن بهار نارنج به‌دلیل خاصیت آرام‌بخشی که دارد، در مواقع خاصی که نیاز به هوشیاری و بیداری است، مناسب نیست.

استفاده زیاد از عصاره بهار نارنج باعث بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش‌ازحد آن پرهیز کنند.

خواص بهار نارنج برای سلامتی چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب استفاده از این مواد در خانه تکانی خطر مرگ دارد را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۱۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…