خودرو شما از سرویس بهداشتی کثیف‌تر است!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که درون خودروی شما میکروب‌های بیش‌تری نسبت به توالت معمولی وجود دارد.
کثیفی خودرو

شاید درک این مسئله که چرا دستشویی‌ها محل تجمع میکروب هستند، ساده باشد. اما باید بگوییم مسئله در خصوص خودروها ممکن است حتی بدتر از این باشد. در این مطلب از مجله دلتا به نتایج یک پژوهش جدید در مورد کثیفی خودرو می‌پردازیم همراه ما باشید.

نتایج یک پژوهش جدید در مورد کثیفی خودرو

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، خودروها می‌توانند میزبان میکروب‌های بیشتری در مقایسه با صندلی توالت باشند. خودروها نه تنها از بیرون کثیف هستند و حتی هوای بیرونی را با انتشار گاز دی اکسید کربن آلوده می‌سازند، بلکه آن‌ها از داخل نیز بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شود، کثیف هستند.

طبق تحقیقات پژوهشگران «دانشگاه آستون» در بیرمنگام انگلیس، داخل خودروها می‌تواند میزبان سطوح بالاتری از میکروب‌ها در مقایسه با صندلی توالت‌ها باشند.

محققان انگلیسی در این پژوهش نمونه‌هایی را از داخل ۵ خودروی کارکرده جمع‌آوری کرده و آن را با نمونه‌های گرفته شده از دو دستشویی مقایسه کردند. پس از این آزمایش، مشخص شد در بیشتر موارد، سطوح بالایی از باکتری در خودروها مشاهده شد که با میزان باکتری در دستشویی‌ها برابری می‌کرد. حتی از آلودگی باکتریایی یافت‌شده در توالت‌ها نیز بیشتر بود.

میزان تجمع باکتری

در این تحقیق مشخص شد، بیشترین میزان تجمع باکتری در صندوق عقب خودرو وجود دارد. پس از آن بیشترین میزان تجمع باکتری‌ها در صندلی راننده، دسته دنده ماشین، صندلی عقب و داشبورد قرار داشت.

در میان تمامی مناطقی که محققان مورد آزمایش قرار دادند، فرمان خودرو دارای کمترین میزان باکتری بود. آن‌ها می‌گویند این مسئله احتمالا به این دلیل است که مردم در طول همه‌گیری کرونا نسبت به قبل از آن، بیشتر از ضدعفونی کننده استفاده کرده‌اند.

کثیفی خودرو

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب زمین خواهد سوخت و دایناسورها باز خواهند گشت! را در مجله دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. سعیدی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۷ ب٫ظ

    خوش به حالم که ۱ گواهینامه ندارم ۲ ماشین ندارم ۳ موتور سیکلت هم ممنوع سوار شدنش

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۵۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…