بهترین و ساده‌ترین روش چیدمان آشپزخانه

۴
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بی نظمی در آشپزخانه روحیه را تضعیف می‌کند. آشپزخانه به‌عنوان شلوغ‌ترین فضا در خانه بوده و فضایی است که اغلب در آن بیشترین بی‌نظمی‌ها ایجاد می‌شود.
ساده ترین روش های چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه قسمتی از خانه شما است که بیشتر از سایر قسمت هاو اتاق ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس منطقی است آشپزخانه شما منظم‌تر و ساده‌تر باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ساده ترین روش های چیدمان آشپزخانه می‌پردازیم.

کابینت خالی

همه چیز را از هر کابینت بیرون بیاورید و کابینت‌ها را تمیز کنید. اقلامی را که زیاد استفاده نمی‌شود، دور ریخته و اقلام شکسته را کنار بگذارید. این کار را برای هر کابینت و کشو انجام دهید و وسایل هرکدام راجداگانه در قسمتی روی زمین بچینید.

ساده ترین روش های چیدمان آشپزخانه

کابینت‌ها را منظم کنید

وسایل مربوط به آشپزی باید نزدیک اجاق گاز باشد. ظروف نیز باید در نزدیک‌ترین کشو به محل قرار داده شوند. ظروف شیشه‌ای ممکن است نزدیک آبچکان ظرفشویی یا یخچال چیده شوند. این کار برای بهداشت لوازم آشپزخانه کمک زیادی می‌کند.

ساده ترین روش های چیدمان آشپزخانه

ظروف و درب‌ها را با هم نگهداری کنید

ظروف بدون درپوش را دور بیندازید و ظروف پلاستیکی باقی مانده را یا با درپوش روی آن‌ها قرار دهید. درب‌ها را در ظرف بزرگ‌تر دیگری نگهداری کنید تا همه درکنار بمانند. همین کار را با درب‌های قابلمه و ماهیتابه‌ها انجام دهید. یک جعبه پلاستیکی بزرگ و شفاف آن‌ها را به خوبی در کنار هم نگه می‌دارد. برای اینکه چیدمان بهتری در آشپزخانه داشته باشید به مطلب مدل های شیک و جذاب پرده آشپزخانه سر بزنید.

از دیوارها و فضای عمودی استفاده کنید

قلاب‌هایی در زیر کابینت‌ها قرار دهید تا لیوان‌ها را از آن‌ها آویزان کنید. این کار باعث می‌شود فضای زیادی از کابینت خالی شود. همچنین می‌توانید قلاب‌های چسبی را در داخل درهای کابینت آویزان کنید تا ابزارهایی مانند پیمانه‌های اندازه‌گیری، دستکش‌های فر یا سایر وسایل آشپزخانه را ازآن‌ها آویزان کنید.

از دیوارها و فضای عمودی استفاده کنید

از جداکننده‌های کشو استفاده کنید

جداکننده کشوها برای مرتب کردن وسامان دهی فضای کابینت‌ها بسیار مناسب هستند. هرکسی به فضایی برای نگهداری چیزهای کوچک متفرقه نیاز دارد. جداکننده‌های کشو به شما این امکان را می‌دهد که برای هر گروه از وسایل فضای جداگانه‌ای داشته باشید.

از ظرف مینیمالیستی استفاده کنید

اگر می‌خواهید فضایی تمیز و مرتب داشته باشید، از ظروف سبک مینیمال استفاده کنید. یک کوزه یا قوطی رنگ خنثی یک ظاهر جذاب برای یک آشپزخانه مدرن است.

از ظرف مینیمالیستی استفاده کنید

وسایل مشابه را با موارد مشابه گروه‌بندی کنید

یکی از ساده ترین روش های چیدمان آشپزخانه جمع آوری و سازماندهی ظروف مشابه با ظروف مشابه است. بااین کار به‌راحتی می‌توانید وسایل مورد نیاز را پیدا کنید.

ایجاد قفسه‌بندی باز روی دیوار

اگر مجموعه‌ای از ظروف رنگارنگ وزیبا دارید، این ظروف را در کابینت پنهان نکنید. برای ایجاد قفسه‌های باز در آشپزخانه خود کافی است درهای تعدادی از کابینت‌های موجود را بردارید. از قفسه‌های باز برای مرتب چیدن بشقاب‌ها، لیوان‌ها، کاسه‌ها و سایر وسایل استفاده کنید. برای ایجاد جذابیت بیشتر، پشت کابینت را با کاغذ دیواری با طرح گرافیکی بپوشانید.

ایجاد قفسه‌بندی باز روی دیوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه فرشی خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. اختر ظفری

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۸:۰۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…