با استفاده از عرق نوک انگشت، گوشی خود را شارژ کنید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک ابزار پوشیدنی جدید که دور انگشت پیچیده می‌شود می‌تواند عرق را جمع کند، در حالی که شما خواب هستید و از این عرق برای تولید برق استفاده کند.
ابزار پوشیدنی که گوشی را شارژ می کند

این نمونه اولیه در حال حاضر تنها مقدار اندکی انرژی الکتریسیته تولید می‌کند. پوشیدن مداوم سه هفته‌ای آن می‌تواند شارژ مورد نیاز برای یک گوشی هوشمند را تامین کند. با مجله دلتا همراه باشید تا با ابزار پوشیدنی که گوشی را شارژ می کند آشنا شوید.

ابزار پوشیدنی که گوشی را شارژ می کند

محققان دانشگاه کالیفرنیا امیدوارند در آینده‌ای نزدیک این ظرفیت را افزایش دهند. محققان دریافته‌اند که پوشیدن این اختراع به مدت ۱۰ ساعت انرژی کافی برای شارژ یک ساعت مچی به مدت ۲۴ ساعت را تامین می‌کند که معادل ۴۰۰ میکروژول انرژی است.

این مقدار انرژی تنها از نوک یک انگشت حاصل شده و پوشاندن دیگر انگشت‌ها با این دستگاه می‌تواند ۱۰ برابر انرژی بیشتری تولید کند. در اکثر ابزارهای پوشیدنی تولید انرژی، برای این کار فرد باید تمرینات سخت ورزشی انجام دهد یا به منابع خارجی انرژی وابسته هستند.

این نوار پلاستیکی از یک سیستم غیرفعال (passive) برای تولید الکتریسیته از رطوبت موجود در نوک انگشتان استفاده می‌کند، حتی اگر در حال خواب بوده یا کاملا بی‌حرکت نشسته‌اید. این توانایی تولید انرژی بدین دلیل است که نوک انگشتان در واقع پرعرق‌ترین بخش بدن هستند و به لطف یک ماده اسفنجی هوشمند، این عرق جمع‌آوری شده و توسط کنتاکتورها پردازش خواهد شد. با فشار دادن یا شروع به عرق کردن یا هر گونه فشاری روی این نوار، جمع آوری انرژی آغاز خواهد شد.

ابزار پوشیدنی که گوشی را شارژ می کند

تبدیل کردن فعالیت‌‌ها

این کار با تبدیل کردن فعالیت‌هایی مانند تایپ کردن، پیام گذاشتن، پیانو نواختن یا فشار دادن روی دکمه موس به شارژ اضافی صورت می‌گیرد. برخلاف دیگر ابزارهای پوشیدنی تولید انرژی از عرق، این یکی به هیچ فعالیت بدنی و ورودی فیزیکی از پوشنده برای مفید بودن نیازی ندارد. این اثر گامی رو به جلو در تولید پوشیدنی‌هایی بسیار کاربردی‌تر، راحت‌تر و در دسترس‌تر برای اشخاص معمولی است.

ابزاری که گوشی را شارژ می کند

پیشنهاد مطالعه: مطلب حقایقی خواندنی که شاید تا به حال نشنیده باشید را در مجله دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…