استفاده از این مواد در خانه تکانی خطر مرگ دارد

۱۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در آستانه سال نو و همزمان با سنت خانه تکانی در کشورمان توجه به اصول ایمنی در مصرف مواد شوینده برای حفظ سلامت امری ضروری است.
استفاده از شوینده های شیمیایی

ترکیب مواد شوینده یا پاک‌کننده‌ها با مواد سفیدکننده در فضای کوچکی مانند حمام یا دستشویی خطرناک است، زیرا از فعل‌وانفعالات شیمیایی ترکیب این مواد با رطوبت مخاط دهان بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن در فضاهای کوچک علائم شدید تنفسی ایجاد می‌کند. مراقب عوارض شوینده‌ها در خانه تکانی باشید. در این مطلب از مجله دلتا بیشتر با مضرات استفاده از شوینده های شیمیایی آشنا می‌شوید.

خانه تکانی شب عید

ضرورت دارد هنگام خانه تکانی از پاک‌کننده استاندارد استفاده کنید. از مصرف مواد شوینده و پاک‌کننده‌ها در فضا‌های بسته خودداری کنید. بخار متصاعد شده از ترکیب جوهر نمک و وایتکس بسیار برای چشم، پوست و ریه خطرناک است و خانم‌ها باید از ترکیب این دو ماده جدا بپرهیزند. هنگام شست‌وشوی حمام و دستشویی از ماسک‌های محافظ استفاده کنید، پنجره‌ها را باز و تهویه را روشن کنید تا جریان هوا برقرار شود.

خانه تکانی

استفاده از شوینده های شیمیایی خطرناک است؟

عبور مواد شوینده از ماسک‌ها

توجه کنید بسیاری از مواد ضدعفونی‌کننده به‌راحتی از ماسک‌های کاغذی عبور می‌کنند و می‌توانند موجب آسیب به ریه شوند. داشتن تهویه مناسب ضروری است.

اقدام ضروری در مسمومیت‌های ریوی

اولین و بهترین اقدام برای مسمومیت ریوی، خروج سریع فرد از محل سربسته و استفاده از هوای آزاد و قرار گرفتن در معرض جریان هوا است.

استفاده از شوینده های شیمیایی آیا مضر است

آسیب ناشی از مواد شوینده بر چشم

آسیب ناشی از این مواد ممکن است آن‌قدر جدی باشد که بینایی به‌طور کامل از بین برود. استفاده از عینک حفاظتی جهت کاهش آسیب چشم‌ها توصیه می‌شود.

خطر مسمومیت کودکان با مواد شوینده

والدین در صورت مسمومیت خوراکی فرزندان، آن‌ها را وادار به استفراغ نکنند، زیرا این کار موجب آسیب‌دیدگی و سوختگی بیشتر دستگاه گوارش می‌شود. بلافاصله دهان کودک را شست‌وشو دهید. توجه داشته باشید که کودک آب نخورد، چون وقتی ماده شوینده با آب ترکیب می‌شود، جذب آن سریع‌تر می‌شود و وضعیت بدتر می‌شود. بهتر است تا رساندن مصدوم به بیمارستان یا مراکز درمانی با خوراندن شیر عمل رقیق‌سازی انجام شود.

جایگزین‌هایی طبیعی برای شوینده‌های مضر

در ادامه قصد داریم جایگزین‌های طبیعی برای شوینده‌های مضر را معرفی کنیم.

استفاده از شوینده های شیمیایی چه ضرری دارد

شستن سینک ظرف‌شویی و زدودن بوی نامطبوع آن

برای تمیز کردن لوله انتقال پساب به چاه، استفاده از پوست لیموترش و پرتقال را فراموش نکنید. کافی است مقداری پوست لیمو و پرتقال را به‌همراه سرکه سفید درون قالب یخ ریخته و آن را درون فریزر قرار دهید. پس از آنکه قالب‌های یخ بسته شد، یخ را بر روی صافی روی خروجی آب قرار دهید و شیر آب را با فشار کم روی آن بازکنید.

روش دیگر استفاده از مخلوط جوش‌شیرین و سرکه سفید است. کافی است این ترکیب را ۱۰ دقیقه درون سینک ریخته و راه خروجی آب را با درپوش مخصوص ببندید. پس از ۱۰ دقیقه درپوش را بردارید و اجازه دهید مایع وارد لوله‌ها شود.

جوش شیرین

پاک کردن رسوب از شیرآلات

برای پاک کردن رسوب شیرآلات کافی است که در کیسه پلاستیکی مقداری سرکه سفید ریخته و شیر را به‌دقت درون کیسه قرار دهید و در آن را محکم ببندید. پس از ۱۲ ساعت کیسه را بازکنید، تمام رسوبات از بین رفته‌اند.

پاک کردن رسوبات از شیرآلات

پاک کردن لکه روغن‌موتور ماشین از کف پارکینگ

هنگام شب مقداری نوشابه روی لکه‌ها بریزید و اجازه دهید تا صبح بماند و صبح لکه‌ها را با آب بشویید. اثری از لکه باقی نمانده است.

پاک کردن سرویس بهداشتی

مقداری جوش‌شیرین روی سرویس بهداشتی ریخته و اجازه دهید به‌مدت یک ساعت بماند، سپس روی آن مقداری سرکه سفید ریخته و پس از پنج دقیقه با برس مخصوص بشویید.

نکته:

می‌توان گفت که سرکه سفید، نمک طبیعی، جوش‌شیرین، بوراکس، نوشابه، آب‌اکسیژنه و لیمو خاصیت پاک‌کنندگی فوق‌العاده دارند و جایگزین مناسبی برای مواد شوینده شیمیایی هستند.

خطرات استفاده از شوینده های شیمیایی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ خوراکی که دیابت را فراری می‌دهند! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۳۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۰۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…