رهن کامل یا اجاره ، کدام مناسب تر است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار رهن کامل یا اجاره در مناطق مختلف تهران، در روزهای پایانی سال چگونه است؟
رهن کامل یا اجاره

رهن کامل یا اجاره ، کدام مناسب تر است؟ کدام یک برای مستاجران بهتر است؟ وضعیت بازار رهن کامل یا اجاره در روزهای پایانی سال چگونه است؟

برخی افراد معتقدند: پاسخ به این پرسش بستگی به خانه ای دارد که اجاره می کنید. باید از خود بپرسیم آیا با پولی که می خواهیم برای رهن خانه بدهیم، می توانیم در عرض یک سال کاری انجام دهیم که بتوانیم سود خوبی داشته باشیم یا ضرر می‎کنیم؟

کسی که با پول خود کار می کند، آیا حاضر است ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن پرداخت کند یا با پول خود کار می کند؟ البته اجاره نشینی به دلیل هزینه های پایین تر و جابه جایی آسان تر به صرفه تر است.

مشاوران املاک می گویند تعیین نرخ مسکن برای رهن و اجاره بستگی به نظر مستاجر و مالک دارد. مستاجر چون مجبور است که خانه ای داشته باشد، به جست و جوی خود ادامه می دهد تا سرپناهی بیابد. و زمانی که آن را یافت، این مالک است که تعیین قیمت می کند. گویی آن روش تعیین نرخ رهن کامل  که یک پنجم مبلغ خرید یک واحد آپارتمانی بود، هم اکنون کارایی ندارد.

بازار رهن کامل یا اجاره در مناطق مختلف تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد؛ بازار رهن کامل واحدهای مسکونی اجاره‌ای در مناطق مختلف شهر تهران در آستانه آخرین ماه از سال ۹۷ بیشتر مربوط به واحدهای مسکونی بزرگ‌متراژ واقع در نیمه شمالی شهر تهران به خصوص مناطق یک ، دو  و  سه شهر تهران است.

رهن کامل یا اجاره
عمده آپارتمان هایی که با شرایط  رهن کامل در این روزهای پایانی سال به بازار عرضه شده‌اند؛ واحدهای بزرگ‌متراژ و نوسازی هستند که به دلیل فاصله فاحش قیمت آن‎ها با واحدهای مسکونی چند ساله و پایین بودن قدرت خرید مردم، از سوی سازنده‌ها با شرایط رهن کامل به بازار اجاره معرفی شده‌اند تا از این طریق بخشی از خواب سرمایه سازنده‌ها به دلیل فروش نرفتن واحدها جبران شود.

از این رو بازار اجاره مسکن در شرایط فعلی با میزان  قابل‌توجهی از آگهی های اجاره واحدهای مسکونی لوکس، بزرگ‌متراژ، نوساز یا کلیدنخورده مواجه است که پس از ناکام ماندن تلاش سازندگان و مالکان آنها برای فروش این واحدها با نرخ دلخواه در بازار معاملات مسکن، با شرایط رهن کامل به بازار اجاره عرضه شده‌اند؛ سطح اجاره‌بهای بخشی از این واحدها که به‌صورت رهن کامل محاسبه شده است نیز بسیار بالاتر از ارزش واقعی آنها در بازار اجاره است.

برای خواندن آخرین خبر های مسکن از صفحه های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…