۵ صدای عجیبی که در بدن تولید می‌شود

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با بالا رفتن سن، هر سال بدن ما صداهای عجیب و غریب بیشتری تولید می‌کند و رفته رفته به این صداها عادت می‌کنیم.
صداهایی که بدن تولید می کند

صداهایی که در هر لحظه از شبانه روز در نقطه‌ای از بدن ما ایجاد می‌شوند می‌توانند آزار دهنده باشند. این صداها انواع مختلفی دارند و با توجه به فراوانی آن‌ها نمی‌توان مواردی که نشان از مشکلی جدی در بدن دارد را از موارد پیش پا افتاده تشخیص داد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با چند نمونه از صداهایی که بدن تولید می کند آشنا کنیم.

صداهایی که بدن تولید می کند

۱- صدای تق تق مفاصل

مفاصل ما مملو از یک مایع روان کننده به نام مایع زلالی یا مایع مفصلی هستند. هنگام بلند شدن، حباب‌های هوایی که در درون این مایع ایجاد شده می‌ترکند و صدای مورد نظر تولید می‌شود. این صدا مخصوصا هنگامی که قولنج انگشتان را می‌شکنید تولید می‌شود. این عادت نیز البته هیچ آسیبی به انگشتان وارد نمی‌کند.

صداهایی که بدن تولید می کند

۲- صدا دادن معده

معمولا وقتی صدای غرش معده شنیده می‌شود بسیاری آن را نشانه گرسنگی می‌دانند اما این موضوع تنها نیمی از ماجراست. این صدای غرش زمانی تولید می‌شود که هوا و مایعات از معده بیرون فرستاده می‌شوند. همین اتفاق زمانی که معده ما خالی باشد نیز رخ خواهد داد. اگر هنگام داشتن یبوست یا دل درد چنین صدایی را شنیدید بدانید که دستگاه گوارش شما با مشکل جدی روبه‌رو شده است.

۳- صدای باد در گوش

وقتی که سرتان را روی بالش می‌گذارید ممکن است صدایی شبیه صدای باد در گوش خود حس کنید. این صدای پمپاژ خون در رگ‌های گوش است. اگر این صدا را هنگام نشستن یا ایستادن حس کردید به احتمال فراوان دچار مشکل شده‌اید. این موضوع می‌تواند نشان دهنده عفونت یا آلرژی باشد.

۴- سکسکه کردن

بدون شک سکسکه کردن برای هر کسی پیش آمده است اما برخی از افراد به کررات دچار چنین حالت ناخوشایندی می‌شوند. سکسکه کردن معمولا در اثر اسپاسم دیافراگم ایجاد می‌شود. در این گونه موارد غرغره کردن مقداری عسل یا شکر در ترکیب با کمی آب می‌تواند اعصاب تحریک شده را تسکین دهد. نگه‌داشتن نفس نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

۵- خرناس کشیدن و نفس نفس زدن در خواب

درست مانند خر و پف کردن، خرناس کشیدن و نفس نفس زدن در هنگام خواب می‌تواند به دلیل گرفتگی تنفس در هنگام خواب ایجاد شود یا زمانی که مسیر تنفسی شما به دلیل شیوه دراز کشیدن مسدود شده است. اگر این مشکل برای شما دردسرساز شده است بهتر است به یک متخصص خواب مراجعه نمایید.

دانستنی های جالب در مورد صداهای بدن

پیشنهاد مطالعه: مطلب خالکوبی جدیدی که جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهد شد را در مجله دلتا بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…