عجیب‌ترین و نادرترین جانوران که قطعا ندیده‌اید!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جهان وحش و شگفت‌انگیز خانه‌ میلیون‌ها حیوان جالب است که اکثر ما حتی نام آن‌ها را نشنیده‌ایم. دانشمندان تخمین زده‌اند که حدود ۸ میلیون گونه جانوری روی زمین وجود دارد.
عجیب ترین حیوانات دنیا

حیوانات زیادی وجود دارند که همه‌ با آن‌ها آشنا هستیم؛ اما موجودات دیگری هستند که شاید حتی نام آن‌ها را نشنیده باشیم. برای آشنایی با برخی از عجیب ترین حیوانات دنیا این مطلب از مجله دلتا را از دست ندهید.

عجیب ترین حیوانات دنیا

۱. فری گیت

در فصل تولید مثل، پرندگان متعددی هستند که برای جلب توجه، رفتار جنسی خاصی را از خود به نمایش می‌گذارند. این حرکات که معمولا از طرف جنس نر شکل می‌گیرد. فریگیت پرنده‌ای بومی در جزیره گالاپاگوس است که برای جلب توجه ماده‌ها، سینه قرمز رنگ خود را باد می‌کند.

۲. ماتا ماتا

جثه بزرگ، گردن بلند و کلفت، صورتی پهن و لاکی صخره مانند کافی است تا تصور شما را از یک لاکپشت عوض کند. ماتا ماتا لاکپشتی غول پیکر است که در آب‌های شیرین جنگل آمازون یافت می‌شود. ماتا ماتا علاوه بر ظاهر عجیب خود از آرواره‌های بسیار نیرومندی برخوردار است. ماتا ماتا جانوری همه چیز خوار است و از ماهی، میوه و گیاهان مختلف تغذیه می‌کند. همچنین دهان کشیده‌ ماتا ماتا همانند یک جارو برقی عمل می‌کند و می‌تواند ماهی‌های کوچک‌تر را به سمت دهان خود بمکد.

نادرترین حیوانات جهان

۳. حباب ماهی

زشت یا زیبا نامیدن یک حیوان با معیارهای سطحی که انسان‌ها برای خود مشخص کرده‌اند، کاری پوچ و بی‌معنی است اما در ادامه باید شما را با بلاب فیش، ماهی که به دلیل ظاهر متفاوتش سال‌های متمادی است که لقب زشت‌ترین موجود زنده را یدک می‌کشد، آشنا کنیم. بلاب فیش، حباب ماهی یا ماهی قطره‌ای، تیره‌ای از ماهیان کله گنده هستند که در اعماق ۶۰۰ و ۱۲۰۰ متری آب‌های نزدیک به تاسمانیا، استرالیا و نیوزلند زندگی می‌کنند. این ماهی فاقد کیسه شنا است و قادر به شنا کردن به خوبی سایر ماهی‌ها نیست. در حال حاضر حباب ماهی در معرض انقراض قرار دارد.

عجیب ترین جانوران

۴. خرچنگ عنکبوتی ژاپنی

با بزرگ‌ترین بندپای جهان به نام خرچنگ عنکبوتی ژاپنی آشنا شوید. جانور آبزی که در آب‌های اطراف ژاپن زندگی می‌کند و ممکن است تا ۳.۷ متر بلندی داشته باشد. این جانور دارای زهر بسیار کشنده است و می‌تواند جان حیوانات کوچک‌تر از خود را به‌راحتی بگیرند اما با این حال حیوانات محتاطی هستند و نزدیک به هر موجود زنده‌ای از جمله انسان‌ها نمی‌شوند. این خرچنگ‌های ۸ پا، برخلاف عنکبوت‌ها تار نمی‌بافند اما برای تخم‌هایشان لانه‌هایی تشکیل شده از برگ گیاهان تهیه می‌کنند.

عجیب ترین جانوران

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب حقایقی جالب درباره سفر که شاید ندانید  را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۵۰ ب٫ظ

    ممکن است جانوران زیادی وجود داشت باشد که زیر آب یا زیر زمین باشد

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…